اعتبارنامه رسمی گردشگری سلامت

نخستین «اعتبارنامه رسمی گردشگری سلامت»، به همت دانشگاه آزاد اسلامی و همزمان با سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس رونمایی شد.

به گزارش پیام خانواده  از واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی، رییس مدرسه عالی مهارتی گردشگری هتل‌داری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در این مراسم با اشاره به اینکه گردشگری تندرستی یکی از زیرشاخه های گردشگری سلامت مبتنی بر حوزه بهداشت، پیشگیری و ارتقاء و حفظ سلامتی انسان است، گفت: گردشگری تندرستی (wellness tourism) سعی در افزایش طول مدت سلامتی افراد دارد؛ چرا که همواره پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری های (جسمی- روحی) بهتر و راحت‌تر بوده و بار هزینه های روانی، اقتصادی و اجتماعی کمتری نسبت به مسائل درمانی دربردارد.

محسن رنجبر افزود: در گردشگری تندرستی با بهره گیری از خواص و پارامترهای مفید محیطی و شناخت فیزیولوژی و سایکولوژی انسان و عوامل موثر بر سلامتی جسمی و روحی وی، سعی در افزایش اثرات مفید و کاهش اثرات منفی در سلامتی داریم و از اینرو گردشگران را به سمت بهره‌گیری از عوامل مفید و پیاده سازی در مسیر زندگی خود در راستای ترویج سبک زندگی سالم سوق می دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر گردشگری سلامت در کشور ما بصورت محدود و صرفا با رویکرد درمانی در حال فعالیت است اما با بررسی های انجام شده می توان اذعان داشت توجه به مبحث گردشگری تندرسی و درمانی (wellness & curative tourism) می تواند در تنوع بازار گردشگری سلامت کشور نقش بسزایی داشته و چه بسا استقبال از این رویکرد بیش از مباحث درمانی و مدیکال نیز باشد.

رنجبر به حضور فعال مدرسه عالی مهارتی گردشگری هتل‌داری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی استان فارس تاکید کرد و گفت: استان فارس دارای ظرفیت های مختلفی در تمامی حوزه های گردشگری است و از این رو دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با حضور فعال در این نمایشگاه شرایطی ایجاد می کند که تعامل بین حلقه‌های صنعت گردشگری رقم بخورد تا زمینه توسعه گردشگری فراهم شود.

وی با اشاره به رونمایی از اولین اعتبارنامه رسمی در گردشگری سلامت با حضور مسئولان در این نمایشگاه، اظهار داشت: این اعتبارنامه، برای اولین بار در کشور در حوزه گردشگری تندرستی با شناسایی و معرفی اماکن دارای خواص و پارامترهای مفید سلامتی (جسمی- روحی) با شاخص های تدوین شده، اقدام به ارزیابی بخش های مختلف گردشگری به ویژه واحدهای اقامتی و پذیرایی کرده و مقاصد جدید گردشگری سبک ولنس را به جامعه بین المللی معرفی می کند.

دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مقاصد دریافت کننده این اعتبارنامه با ارزش افزوده در خدمات یا محیط خود، در حوزه انتخاب گردشگران داخلی و بین المللی قرار می گیرند که به سلامتی جسمی و روحی خود اهمیت می دهند.

رنجبر گفت: قبل از ارزیابی مراکز اقامتی و پذیرایی ابتدا کارگاه‌های آموزشی جهت توجیه و تبیین اهمیت گردشگری تندرستی جهت ارتقای رقابت پذیری این مراکز و برندسازی آنها بر اساس شاخص های تدوین شده برگزار خواهد شد و سپس اعتبارسنجی صورت می گیرد.

رونمایی از این اعتبارنامه با همکاری مشترک مدرسه عالی مهارتی گردشگری و هتلداری متخصصان ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و شرکت پژوهش بنیان تـریتـا و با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، دکتر محسن رنجبر رییس مدرسه عالی مهارتی گردشگری هتل‌داری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، دکتر محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، دکتر محمد فرخ زاد معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، لطفی مدیرعامل شرکت تـریتـا و جمعی از فعالان گردشگری سلامت همزمان با سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس در محل نمایشگاه های بین المللی فارس انجام شد.

سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی طی روزهای ۱۴ تا ۱۶ دی‌ماه جاری در استان فارس برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =