تیم‌های ملی تکواندو

دبیرکل فدراسیون تکواندو با بیان اینکه مسابقات انتخابی قاره‌ای برای همه کشورهای آسیایی حکم مرگ و زندگی را دارد، گفت: در بخش زنان اعزام مبینا نعمت‌زاده تا حدود زیادی مشخص است اما در مردان باید خیلی بررسی کنیم.

به گزارش پیام خانواده اصغر رحیمی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص رسیدن مهران برخورداری به سهمیه المپیک پاریس و در پیش بودن رقابت‌های انتخابی در سطح قاره آسیا، اظهار داشت: هنوز برخی نمی‌دانند مسابقات گرنداسلم که چند روز قبل تمام شد، شروع آن از سال گذشته بود. گرنداسلم دو مرتبه برگزار شد و هر دوره آن دارای بخش دو بخش مقدماتی و نهایی بود.

وی افزود: در بخش مردان، کلا چهار نفر جواز حضور در المپیک پاریس را در گرنداسلم به دست آوردند که خوشبختانه یک سهمیه به ایران و برخورداری رسید. هرچند آرین سلیمی هم می‌توانست المپیکی شود و حتی در صورت رسیدن به مدال نقره هم، سهمیه می‌گرفت که متاسفانه این مهم عملی نشد.

رحیمی با بیان اینکه تمام بازیکنان خوب دنیا در گرنداسلم حضور داشتند، بیان کرد: در چند سال اخیر تیم ازبکستان همواره بالاتر از ایران بود اما اکنون ما سهمیه گرفتیم و ازبکستان به سهمیه‌ای در گرنداسلم نرسید.

مدیر تیم‌های ملی با بیان اینکه مسابقات انتخابی قاره‌ای طی روزهای ۲۴ و ۲۵ اسفندماه سال جاری در چین برگزار خواهد شد، گفت: می‌توانیم دو بازیکن (یک نفر در بانوان و یک نفر آقایان) را اعزام کنیم. از همان اتمام گرنداسلم، جلسات با کادر فنی را آغاز کردیم و نیاز به بررسی زیادی داریم.

دبیرکل فدراسیون تکواندو، ادامه داد: مسابقات قاره‌ای، برای همه کشورهای آسیایی حکم مرگ و زندگی را دارد. ما در تمام اوزان باقی مانده شانس بالایی برای کسب سهمیه داریم. با این حال در دو مرحله باید شرایط بررسی شود. ابتدا اینکه در کدام اوزان می‌توانیم به سهمیه رسیده و سپس اینکه در کدام وزن بخت بیشتری برای رسیدن به مدال در المپیک پاریس را داریم.

وی گفت: بر این اساس منتظر اعلام رسمی از سوی فدراسیون جهانی هستیم تا سهمیه‌های رنکینگ سیستم و گرنداسلم اعلام شود تا به صورت دقیق همه اوزان را با کادر فنی واکاوی کنیم.

رحیمی در خصوص اینکه مدام نفرات در آقایان و بانوان به انتخابی قاره‌ای اعزام می‌شوند؟ بیان کرد: در بانوان انتخاب راحت‌تر است و مبینا نعمت‌زاده شرایط بسیار بهتری دارد اما در مردان باید خیلی بیشتر تحقیق کنیم.

دبیرکل فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا تکواندو می‌تواند در پاریس به سبد رشته‌های مدال‌آور ایران در المپیک بازگردد؟ گفت: ببینید رسیدن به سهمیه در تکواندو خیلی سخت و پس از آن کسب مدال در المپیک، خیلی خیلی سخت است. بازیکنان را یک هفته در اختیار خودشان گذاشتیم تا پس از استراحتی کوتاه در لیگ نیز شرکت کنند و پس از آن دوباره کارمان شروع می‌شود.

وی گفت: اصلا نمی‌خواهم کسی را زیر سئوال برده و یا خودمان را مطرح کنیم. اما روزی که به فدراسیون آمدیم جایگاهی در رنکینگ نداشتیم اما اکنون وضعیت متفاوت است. اکنون در هر سه وزن ۵۸، ۶۸ و ۸۰+ کیلوگرم مردان، دو تا سه بازیکن خوب داریم.

رحیمی بیان کرد: از همین چند تورنمنت بین‌المللی که به‌زودی در ایران برگزار می‌شود، کارمان در رنکینگ سیستم برای المپیک ۲۰۲۸ آغاز می‌شود. برنامه کوتاه مدت ما، گرفتن دو سهمیه دیگر برای پاریس و کسب مدال است و پس از آن برنامه بلند مدت، برای موفقیت بیشتر در المپیک ۲۰۲۸ خواهد بود.

وی گفت: واقعا در مدتی که فدراسیون را در اختیار گرفتیم، خیلی تلاش کردیم و امتیازات خوبی در رنکینگ گرفتیم. متاسفانه کارشکنی انگلیس در دو سال متوالی موجب شد تا دو ۱۰۰ امتیاز از دست برود، وگرنه از طریق رنکینگ سهمیه‌های بیشتری می‌گرفتیم.

مدیر تیم‌های ملی در خصوص شرایط تیم بانوان، بیان کرد: ناهید کیانی قابل قیاس با المپیک قبلی نیست. او اکنون رنک چهار دنیاست و شرایط خوبی برای گرفتن مدال دارد. حتی نباید مبینا نعمت‌زاده را هم دست‌کم گرفت، او در صورت کسب سهمیه می‌تواند در پاریس هم موفق باشد.

وی تصریح کرد: در ادوار مختلف المپیک، همیشه دو تا سه سهمیه داشتیم و تنها در ریودوژانیرو بود که با چهار سهمیه شکرت کردیم. امسال هم در صورت موفقیت در انتخابی قاره‌ای، چهار سهمیه‌ خواهیم داشت اما بازهم می‌گویم هدف اصلی و ثمره تلاش ما در المپیک ۲۰۲۸ نمایان می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =