حسین روزبه

معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از فعال‌سازی شبکه دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی به عنوان اصلی‌ترین اقدامی نام برد که در دولت سیزدهم محقق شده و گفت: در زمان حاضر ۵۴ نمایندگی و رایزن فعال در نقاط مختلف جهان فعال شده‌اند و ۱۲ رایزن دیگر در آستانه استقرار قرار دارند.

به گزارش پیام خانواده  حسین روزبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: شبکه دیپلماسی فرهنگی کشور بنا به دلایل زیادی که شاید یکی از آنها موضوع مالی باشد در وضعیت غیرفعالی به سر می‌بُرد. امروز می‌توان گفت دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی کاملا فعال شده و در وسط میدان است.

وی با بیان این‌که فعال‌سازی شبکه اقدام دیپلماسی فرهنگی شاید مهمترین اقدامی باشد که در دو سال اخیر محقق شده، افزود: برنامه تحول سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به‌حتم دیگر اقدام موثر این سازمان در دولت سیزدهم قلمداد می‌شود.

شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی در انتخاب رایزنان فرهنگی مدنظر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی استروزبه تاکید کرد: شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی در انتخاب رایزنان فرهنگی مدنظر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بوده و به آن توجه و این مسیر دنبال خواهد شد.

وی همچنین در خصوص وضعیت رایزنان فرهنگی کشورمان در نقاط مختلف جهان اظهار داشت: در تمامی کشورها رایزن مستقر نداریم اما در تمام جاهایی که نمایندگی و رایزنی فرهنگی داشتیم اکنون رایزنان فرهنگی فعال و مستقر شده‌اند.

به گفته روزبه، در زمان حاضر در ۶۵ کشور نمایندگی و رایزنی فرهنگی داریم اما در تمامی اینها رایزنان فرهنگی مستقر نشده‌اند.

به‌دنبال توسعه شبکه رایزنان فرهنگی و بازگشایی یا تاسیس نمایندگی‌های جدید هستیم

معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در عین حال درباره سیاست سازمان در استقرار رایزنان جدید فرهنگی گفت: استقرار رایزنان انجام شده و به دنبال توسعه شبکه رایزنان فرهنگی و بازگشایی یا تاسیس نمایندگی های جدید هستیم. اقدام‌های تحولی سازمان نیز پیگیری می‌شود.

بنای ما بر حضور رایزنان فرهنگی در تمام مناطق جهان است

روزبه با تاکید بر این‌که بنای ما بر حضور رایزنان فرهنگی در تمام مناطق جهان است گفت: در برخی قاره‌ها حضور نداشتیم و در قاره آمریکا هیچ رایزنی فرهنگی قبل از دولت سیزدهم مستقر نشده بود. هم‌اینک در برزیل و ونزوئلا رایزنی‌ها تاسیس شده و رایزنان فرهنگی در حال استقرار هستند.

هم‌اینک در برزیل و ونزوئلا رایزنی‌ها تاسیس شده و رایزنان فرهنگی در حال استقرار هستندمعاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: همکاران ما در دیگر نقاط جهان هم حاضر می‌شوند. بنای ما بر این است که در هیچ قاره‌ای حضور فرهنگی جمهوری اسلامی ایران خالی نماند و رایزنان فرهنگی ما در قاره‌های مختلف حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتا نقاط دیگری هم مد نظر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای استقرار نمایندگی‌ها و رایزنیان فرهنگی است که اگر فرآیند اداری آنها تمام شود اطلاع‌رسانی می‌شود.

یکی از نقاط اولویت‌دار ما قاره آفریقاست

روزبه با بیان این‌که یکی از نقاط اولویت‌دار ما قاره آفریقاست اظهار داشت: توجه ویژه‌ای در این زمینه شده است؛ هم رایزنی‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل ما فعال و هم برخی رایزنی‌های جدید تاسیس شده و این روند ادامه دارد و دنبال می‌شود.

۵۴ رایزن مستقر شده‌اند

معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین گفت: اکنون تعداد رایزنی‌های مستقر ما ۵۴ مورد است و ۱۲ رایزن دیگر در آستانه استقرار قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =