لیگ کشتی

رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی گفت: با توجه به ترافیک مسابقات در سال جاری، زمان آغاز لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی با نظر سرمربیان تیم‌های ملی مشخص خواهد شد.

به گزارش پیام خانواده حمید یاری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری بیست و سومین دوره لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های کشور جام یادگار امام (ره)، اظهار کرد: امسال با توجه به ترافیک مسابقات از جمله جهانی بلگراد، بازی‌های آسیایی، جوانان جهان و ایندور گیم (داخل سالن) رقابت‌ها را با نظر سرمربیان تیم ملی آزاد و فرنگی در بازه مشخص برگزار خواهیم کرد. مهلت ثبت نام برای تیم‌ها در کشتی آزاد و فرنگی ۲۵ تیر تا ۱۰ مردادماه خواهد بود.

وی بیان کرد: زمان قرعه‌کشی در کشتی فرنگی دهه سوم مرداد و در کشتی آزاد دهه اول شهریور خواهد بود. البته آغاز مسابقات کشتی فرنگی دهه سوم شهریور و مسابقات کشتی آزاد دهه دوم مهرماه خواهد بود که این رقابت‌ها در نهایت تا آذرماه امسال به پایان خواهد رسید. با توجه به اینکه لیگ منبع خاصی برای درآمد کشتی‌گیران بحساب می‌آید، سقفی برای قراردادها تعیین نشده است.

رییس سازمان لیگ فدارسیون کشتی ادامه داد: در حال حاضر حضور ۶ تیم در کشتی آزاد و ۶ تیم کشتی فرنگی قطعی شده و با اعلام آمادگی دو تیم برتر جوانان بنا داریم این مسابقات با شرکت هشت تیم برگزار شود. ثبت قراردادها به صورت یکپارچه در سامانه جامع فدراسیون انجام خواهد شد تا به صورت شفاف قراردادها در دسترس قرار گیرد.

وی همچنین یادآور شد: تیم‌های لیگ برتری بدهی به کشتی‌گیران ندارند اما سال گذشته مشکلاتی برای برخی فرنگی‌کاران به دلیل قرارداد داخلی آنان با باشگاها به وجود آمد که جنبه رسمی نداشت. در قرارداد سازمان لیگ در بخش حقوقی مفادی برای طرف اول و دوم (کشتی‌گیر و باشگاه) لحاظ شده است که جلوی هرگونه تخلفی را گرفته است.

یاری همچنین در خصوص ثبت قرارداد تیم‌ها با ملی‌پوشان داخلی و کشتی‌گیران خارجی، گفت: هر تیم برای فصل آتی می‌تواند ۲۵کشتی‌گیر جذب کند. هر تیم می‌تواند سه ملی‌پوش و ۲ خارجی جذب کند. با نظر باشگاه‌ها کشتی‌گیران خارجی بیشتر از مرحله نیمه نهایی وارد چرخه لیگ می‌شوند. لیگ در کشتی آزاد و فرنگی در مرحله مقدماتی در قالب ۲گروه چهارتیمی برگزار می‌شود که در نهایت ۴ تیم به مرحله نهایی راه‌خواهند یافت. خواسته‌ مهم ما از باشگاه‌ها این است که باید شرایط میزبانی را به خوبی رعایت کنند.

رییس سازمان لیگ کشتی همچنین در خصوص میزبانی رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان نیز گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما برگزاری این رویداد جهانی است. جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۴ میلادی برگزار خواهد شد و بنا داریم تا این رویداد را در تقویم اتحادیه جهانی بگنجانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =