کد خبر: 10027
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
رضا زارعی

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: پیش از بازی‌های آسیایی هانگژو و اعزام تیم ملی به این مسابقات نفرات برتر اردوی تیم ملی سنگنوردی به پیکارهای قهرمانی جهان در سوئیس اعزام خواهند شد.

به گزارش پیام خانواده  رضا زارعی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره برنامه‌های پیش روی فدراسیون کوهنوردی، اظهار داشت: جام‌های جهانی سنگنوردی جنبه انتخابی المپیک را دارد و با آغاز آن، اردوهای تیم ملی جهت مشخص شدن رنکینگ برترین‌های ملی درحال برگزاری است. هفته گذشته اردوی تیم‌های مردان و بانوان در تهران در مواد لید و بولدر برگزار شد. هفته آینده نیز اردوی تیم ملی در ماده سرعت در نیشابور برگزار خواهد شد.

وی افزود: در ماده سرعت رضا و میلاد علیپور در جام جهانی کره‌جنوبی و اندونزی شرکت می‌کنند. آنها به مدت سه هفته در روسیه به تمرین پرداختند. همچنین مرحله بعد مسابقات جام‌های جهانی در کشورهای چک، ایتالیا و اتریش در مواد لید و بولدر همراه با اعزام چهار ورزشکار (دو پسر و دو دختر) خواهد بود.

زارعی اضافه کرد: سپس برترین‌های مواد سرعت در جام جهانی فرانسه و سوئیس اعزام خواهند شد. پیش از بازی‌های آسیایی هانگژو، نفرات برتر اردوها به سوئیس خواهند رفت.

رئیس فدراسیون کوهنوردی یادآور شد: بزرگترین مشکل ما بجز مشکلات مالی که بدلیل گرانی ارز و بلیط پروازها گریبان فراسیون را گرفته است، مشکل اخذ روادید برای ورزشکاران است که از طریق آژانس‌های گردشگری پیگیر اعزام ورزشکاران هستیم.

وی درباره بودجه‌ای که از طرف کمیته و وزارت به فدراسیون‌ها تعلق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: طبیعتا کمک‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک که براساس تفاهم‌نامه‌ها انجام می‌شود کمک زیادی به ما می‌کند، اما مجبور به درآمدزایی برای انجام فعالیت‌های داخلی و خارجی هستیم که حضور در میادین بین‌المللی بسیار پر هزینه است.

زارعی گفت: یکی دیگر از مشکلات بزرگ فدراسیون نداشتن زیرساخت‌ مناسب در استان‌های مستعد نظیر تهران به عنوان کمپ تیم‌های ملی است که با کمک وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در حال ساخت مجموعه سنگنوردی هستیم. اگرچه کارها به کندی پیش می رود اما تلاش داریم تا بتوانیم با فازبندی پروژه هر چه سریعتر آن را به بهره‌برداری برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =