نفس

پیام خانواده - معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نشست خبری همایش بین‌المللی جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت از راه اندازی انجمن بین المللی مطالعات نفس خبر داد.

به گزارش پیام خانواده، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نشست خبری همایش بین المللی جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت که صبح امروز ۱۰ اسفندماه در سالن همایش های غدیر برگزار شد، اظهار کرد: در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تلاش می شود با توجه به نیازسنجی و مساله شناسی، بسته فعالیتی تعریف گردد تا در اولویت پژوهش های پژوهشگاه قرار بگیرد چون پژوهش های فردی در خارج از پژوهشگاه توسط افراد انجام می گیرد.

وی یکی از کلان پروژه های پژوهشگاه را کلان پروژه نفس و بدن دانست که از ۱۵ سال پیش برنامه ریزی شد و قرار شد در قالب ملی و بین المللی برگزار شود و یادآور شد: اولین همایش نفس و بدن ۱۰ سال پیش با عنوان «آموزه های دینی و مسئله نفس و بدن» برگزار شد و امسال دومین همایش با عنوان «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» با مشارکت دیگر ادیان و دیگر کشورها برگزار می شود.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: دلیل توجه به این موضوع این بود که ادیان ابراهیمی در مورد انسان مشترکاتی دارند. اگر برای انسان علاوه بر جسم، قائل به یک روح و نفس هستیم، باید بحث کنیم که تکلیف این روح و بدن بعد از مرگ چه می شود؟ اگر بعد از مرگ به حیات خود ادامه می دهد، تاثیرات آن در زندگی بشر چگونه خواهد بود؟ درواقع از اینجا پلی به عرصه امتداد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی انسان شناسی بزنیم که اگر این مساله برای انسان معاصر جاافتاد، آنوقت باید تامل کند که معنویت و خدا چه جایگاهی در زندگی او دارد؟

وی بیان کرد: مجموعه کتاب های این همایش در ۲۲ مجلد منتشر خواهد شد که ۱۵ جلد آن برای روز همایش آماده است و رونمایی می شود. همچنین یک مجله بین المللی هم تدوین شده است.

لکزایی همچنین از راه اندازی انجمن بین المللی نفس خبر داد و گفت: این انجمن با هدف حفظ ارتباط شرکت کنندگان در همایش و علاقه مندان به موضوعات این همایش تحت عنوان «انجمن بین المللی مطالعات نفس» راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه برای این همایش، هشت پیش نشست در داخل و خارج از ایران برگزار شده است، عنوان کرد: پروفسور ماسیمو کامپانینی از علاقه مندان ایران و شیعه بود که قرار بود در این همایش شرکت کند که متاسفانه مهرماه امسال به طور ناگهانی درگذشت.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی در پایان یادآور شد: شرکت در همایش، مجازی و رایگان است و امید است گامی جهت تحقق فرمایش رهبر انقلاب اسلامی باشد که فرمودند: «روی امتداد سیاسی و اجتماعی فلسفه اسلامی کار کنید.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =