مسعود ستایشی

سخنگوی قوه قضاییه ضمن اعلام دستگیری ۳۵ تن از مخلان بازار ارز و سکه، گفت: در اغتشاشات اخیر ۴۰ تن از اتباع خارجی که نقش آفرینی کردند و حتی در میدان هم حضور داشتند، بازداشت شدند.

به گزارش پیام خانواده  مسعود ستایشی روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار داشت: روشن است که ایرانِ فردایِ مدنظر تروریست‌ها چگونه است؛ سیاه و تلخ، پراز آشوب و ناامنی و درگیری همچون برخی کشورها که البته این آرزوی خام با هوشیاری مردم و مسئولان بی‌شک موفق نبوده و محکوم به ابطال است

به گفته او، صحنه‌هایی که در خیابان‌های برخی از شهرها مشاهده شد، خواب‌های آشفته تروریست ها برای آینده ایران یکپارچه و سربلند را آشکار کرد که به زعم خود امنیت عمومی را مخدوش و خشونت را تئوریزه کرده و تروریست‌ها را تجهیز، اغوا و تشویق می‌کنند.

برنامه دشمن این بود که عموم جامعه را با ایجاد شبهات پی در پی در جنگ های شناختی و ترکیبی جدید به صحنه بیاورد و از ظرفیت مردم با نام اعتراض علیه برخی از دستگاه ها استفاده کند که موفق نشد.

وی با اشاره به رگبار بستن مردم بی دفاع، حافظان امنیت و کشتن جوانان ملت با چاقو، قمه و سلاح گرم در کف خیابان و کشته سازی از مقتولانی که خود با اسلحه گرم به قتل رساندند، گفت: این اقدامات نشان از نقشه شومی می‌دهد که با آگاهی مردم دفع شد.

ستایشی ادامه داد: تروریست‌‎های رسانه‌ای از ابتدا صحنه آرایی را مهیا و تروریست‌های کف خیابان را تسلیح کردند و خود دستور به رگبار بستن مردم بی دفاع، کودکان، زنان و مدافعان مظلوم امنیت را صادر کرده است. قاتلانی که برای خون به ناحق ریخته مردم هلهله و شادی می‌کنند اما با تغییر چهره در رسانه خود فاز دیگری از این عملیات آلوده را پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه دشمنان بدانند که مقابله مردم با تروریست‌ها سخت و پشیمان کننده است، گفت: تروریست‌ها با این رفتار نشان می‌دهند که حتی حاضر نیستند هزینه اقدام ناجوانمردانه و کور خود را پذیرفته و برای این منظور دست سیاه و به خون رنگین شده خود را مخفی کنند.

ملت ایران سابقه سیاه منافقان دهه ۶۰ و سابقه ترورهای تجزیه طلبان در مرزهای غربی را فراموش نخواهند کرد و تا دشمنان به نگاه عقبه ذهنی مردم نسبت به این اقدامات بیندازند و نگاهی به نقره داغ شدن نزد ملت ایران داشته باشند تا دریابند نگاه مردم در برخود با تروریست چه طعمی دارد

ستایشی یادآور شد: ملت ایران سابقه سیاه منافقان دهه ۶۰ و سابقه ترورهای تجزیه طلبان در مرزهای غربی را فراموش نخواهند کرد و تا دشمنان به نگاه عقبه ذهنی مردم نسبت به این اقدامات بیندازند و نگاهی به نقره داغ شدن نزد ملت ایران داشته باشند تا دریابند نگاه مردم در برخود با تروریست چه طعمی دارد؛ از این رو دشمن که تا قبل سعی می‌کرد وجهه دیپلماتیک خود را حفظ کند اما اکنون از سرِ ناچاری چهره واقعی خود را نمایان کرده است که البته این آشکارسازی زمینه همبستگی بیشتر ملت ایران را فراهم کرده است تا جایی که امروز ملت ایران به صورت یکپارچه توقع برخورد بدون مسامحه و سخت با این تروریست‌ها و دشمنان را دارند.

ستایشی اضافه کرد: تروریست‌های مخل امنیت کف خیابان همان تروریست های اقتصادی هستند که مانع فعالیت سالم و کسب و کار مردم می شوند و همان تروریست های رسانه‌ای هستند که با جنگ طلبی و هم قسم شدن با دشمن قسم خورده ملت ایران درصدد ایجاد ناامنی هستند.

قوه قضاییه عَلَم خونخواهی زنان و کودکان و حافظان امنیت را در دست گرفته است و براساس تدابیر با سرعت، دقت و بدون چشم پوشی به وظیفه خود را عمل می‌کند و تروریست‌ها را در هر موقعیتی که باشند به سزای اعمالشان خواهد رساند و بی‌شک این بساط شرارت به زودی زود جمع خواهد شد.

ستایشی افزود: بار دیگر به ملت سربلند و سرافراز ایران، خانواده معزز شهدا به‌ویژه شهدای حوادث اخیر، شهدای بسیجی، سپاهی، فراجا و خانواده‌های داغدار آنان عرض تسلیت دارم و اطمینان می دهم قوه قضاییه از خون این عزیزان نخواهد گذشت و نمی‌گذارد که پایمال شود.

۴۰ نفر از اتباع خارجی در اغتشاشات اخیر بازداشت شدند

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره نقش اتباع خارجی در اغتشاشات اخیر، گفت: ۴۰ نفر از اتباع خارجی که در اغتشاشات اخیر نقش آفرینی کردند و حتی در میدان حضور داشتند، بازداشت شدند.

وی ادامه داد: تحقیقات واجد محرمانگی است و مطابق قوانین داخلی کشور ما طبق شرایط قانون مجازات اسلامی محاکمه خواهند شد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره دستگیری عناصر اطلاعاتی کشور فرانسه گفت: ۲ نفر جاسوس فرانسوی در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و جاسوسی دستگیر شدند و در حال حاضر بازداشت هستند و پرونده آن‌ها در مرحله تصمیم نهایی است که پس از تصمیم گیری نهایی، درباره آنها اطلاع رسانی می‌شود.

دستگیری ۳۵ نفر از مخلان بازار ارز و سکه

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره التهاب‌ها در بازار ارز و سکه و طلا، اظهار داشت: اخیرا ۲۱ نفر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق معاملات بدون مجوز دستگیر و تفهیم اتهام شدند.

وی ادامه داد: برای این افراد قرار تأمین مناسب صادر شده است؛ همچنین دقت شده است افرادی که اعمال مجرمانه نداشته و مرتکب جرم نشده‌اند، بی‌درنگ آزاد شوند.

ستایشی اظهارداشت: هشت نفر از ۲۱ نفر از افراد بازداشت‌ شده به دلیل بی‌گناهی بی‌درنگ آزاد شدند اما ۱۳ نفر دیگر که مرتکب اعمال مجرمانه شده بودند با صدور قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره ارز فردایی نیز گفت: ۱۴ نفر هم در ماه اخیر در این رابطه دستگیر و تفهیم اتهام شدند.

وی ادامه داد: این پرونده‌ها اکنون در شعبه ۱۰ بازپرسی ناحیه مستقر در شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های جرایم اقتصادی در جریان رسیدگی قرار دارد.

ستایشی توضیح داد: پرونده‌های این افراد توسط بازپرس آن در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و برای یک نفر از این افراد قرار وثیقه، ۱۰ نفر قرار کفالت و سه نفر هم قرار التزام صادر شده است.

صدور ۲ هزار و ۴۳۲ رأی بدوی در پرونده‌های اغتشاشات اخیر
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره آخرین وضعیت پرونده‌های قضایی مربوط به اغتشاشات اخیر، گفت: در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تاکنون یکهزار و ۱۱۸ فقره پرونده به صدور کیفرخواست منتج شده و در جریان رسیدگی قرار دارد.

در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تاکنون یکهزار و ۱۱۸ فقره پرونده به صدور کیفرخواست منتج شده و در جریان رسیدگی قرار دارد

تاکنون در کل کشور نیز تعداد ۲ هزار و ۴۳۲ فقره پرونده نیز منتج به صدور رأی بدوی اعم از محکومیت و برائت شده است.

آخرین وضعیت پرونده حادثه آتش‌سوزی زندان اوین
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره آخرین وضعیت پرونده حادثه آتش‌سوزی زندان اوین، گفت: برای ۴۲ نفر پرونده تشکیل شده است که در مرحله تحقیقات قرار دارد اما واجد محرمانگی است و با توجه به تراکم در رسیدگی‌ها، کار با جدیت در حال انجام است.

وی تاکید کرد: صرف وقت به دلیل حساسیت برای رسیدگی و تعیین ابعاد و زوایای مختلف حادثه در جریان قرار دارد و به محض اتمام نتیجه به اطلاع عموم خواهد رسید.

توضیح سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده الهام افکاری

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره پرونده الهام افکاری (خواهر نوید افکاری)، گفت: این فرد از نام برادر خود استفاده کرد و به تحریک عده‌ای از افراد مستعد و همراهی با آنان، در تجمعات دست داشته است.

وی افزود: علاوه بر اینها، وی قصد خروج از کشور را هم داشت که با حکم جلب و پس از تشریفات قانونی که برای او صادر شد، هنگام خروج از کشور در یک موقعیت بازداشت شد.

ستایشی اظهارداشت: اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق همراهی با فراخوان‌های معاندین نظام، اتهام این فرد است که به او تفهیم شده و براساس آن قرار بازداشت موقت برای وی صادر شده است و اکنون در زندان به سر می‌برد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: مشارالیه ارتباط گسترده با عناصر فعال رسانه‌ای و شاخص برانداز در داخل و خارج از کشور داشته است و در این زمینه ادله دقیق وجود دارد.

وی ادامه داد: نامبرده در تعامل با شبکه تروریستی ایران اینترنشنال اقدام به انتشار اخبار کذب نمود و در آشوب‌های اخیر استان فارس هم نقش آفرینی فعال داشته است و همین قبیل اقدامات موجب می‌شود که داعش جرات را پیدا کند که حوادث تلخی مانند حادثه تروریستی شاهچراغ را رقم بزند و امنیت مردم تحت تاثیر قرار گیرد.

آزادی ۱۰۰ نفر از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر در سیستان و بلوچستان
سخنگوی قوه قضاییه در خصوص حوادث خاش و زاهدان و پرونده‌های تشکیل شده و اینکه آیا اطلاع رسانی این موضوع هم مثل دادگاه‌های اخیر خواهد بود یا خیر؟ گفت: نماینده رهبر معظم انقلاب، موفق ارزیابی شد و اثرگذار بود که برای بررسی اوضاع و احوال منطقه مورد بحث و تدقیق در مسائل منطقه و دیدار چهره به چهره با خانواده شهدا و جانباختگان اخیر و شنیدن دغدغه‌های آنان صورت گرفت.

وی اظهارداشت: این سفر با استقبال گسترده مردم منطقه و سران طوایف و علما مواجه شد و با تاسی به این توجه، براساس مصوبات سفر نماینده رهبر معظم انقلاب و مصوبات شورای تأمین استان سیستان و بلوچستان و با تأکیدهای مستمر رئیس قوه قضاییه که نسبت به تعیین تکلیف قانونی و عاجل پرونده‌ها داشتند، اقداماتی صورت گرفته است.

۴۲ نفر از متهمان در استان سیستان و بلوچستان با توجه به اظهار پشیمانی، آزاد شدند و قرار بود سایر افراد هم تعیین تکلیف شوند که امروز محقق شد و ۱۰۰ نفر دیگر هم آزاد شدند

وی ادامه داد: ۴۲ نفر از متهمان در استان سیستان و بلوچستان با توجه به اظهار پشیمانی، آزاد شدند و قرار بود سایر افراد هم تعیین تکلیف شوند که امروز محقق شد و ۱۰۰ نفر دیگر هم آزاد شدند.

ستایشی اضافه کرد: آزادی برخی از متهمان دلالت بر اینکه پرونده بسته شده و تمام است؛ نیست بلکه برخی‌ افراد با قرار تأمین صادره آزاد شدند و این افراد باید نشان دهند که از اعمال خود و اقداماتی که مرتکب شدند به خصوص حضور در اغتشاشات، پشیمان هستند.

ستایشی تصریح کرد: مطالبه عموم برخورد قاطع با متهمان و مجرمان است و همه در برابر قانون یکسان هستند.

وی ادامه داد: نسبت به مسائلی که آنجا مطرح شده و اینکه ممکن است کسی از مأموران خسارتی وارد کرده باشد، نیز باید گفت که دستگاه قضایی ملجا آسیب دیدگان است و نسبت به تخلفات و جرایم اعلامی در سازمان قضائی نیروهای مسلح استان پرونده تشکیل شده است.

نیازمند اقدامات بسیج برای گره گشایی مشکلات کشور هستیم
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به ششم آذر، سالروز تشکیل ارتش بیست میلیونی، افزود: در آستانه فرارسیدن هفته بسیج قرار داریم که این ایام را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: نهال نوپایی که امام راحل در آغازین روزهای پیروزی انقلاب بنا نهاد امروز تبدیل به شجره مبارکه‌ای شده است که حافظ استقلال، ایمان، امنیت عمومی ایران اسلامی است و هر روز کارآمدی و نیازمندی به بسیج بیشتر خواهد شد.

ستایشی گفت: بسیج نه تنها در بعد امنیتی و دفاعی بلکه در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و علمی امتحان خود را پس داده است و همواره نیازمند اقدامات آن برای گره گشایی مشکلات کشور هستیم.

تشکیل قرارگاه پیگیری و اجرای فرامین و سیاست‌های ابلاغی رهبری
سخنگوی قوه قضاییه از تشکیل قرارگاه پیگیری و اجرای فرامین و سیاست‌های ابلاغی رهبری خبر داد و گفت: برای اجرای این فرامین قرارگاهی منسجم و پیگیر مستقر کردیم تا منویات و نگاه ایشان به قوه قضاییه اجرایی شود.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در فرمایش‌های خود در هفتم تیر امسال دستورهایی را برای پیگیری و اجرا به مسئولان قضایی ابلاع فرمودند همچنین بر اساس قانون تکالیفی متوجه قوه قضاییه است و در دستگاه قضایی به منظور اجرای این دستورها قرارگاهی به ریاست معاون اول قوه قضاییه تشکیل و هفته گذشته دستورالعمل این قرارگاه از سوی رئیس قوه قضاییه تصویب شد.

ارجاع هوشمند پرونده‌ها به کارشناسی تا سه ماه آینده
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه چرا سامانه ارسال پرونده‌ها به کارشناسان رسمی هنوز به نتیجه نرسیده است، گفت: این سامانه یک نسخه آزمایشی دارد که نام آن ارجاع هوشمند است که در سامانه مدیریت قضایی قرار دارد؛ این اقدام برای ارجاع عادلانه کارشناسی به کارشناسان رسمی دادگستری از ناحیه قضات است.

وی افزود: سامانه دیگری به نام ۱۵۱۵ در مرکز وکلا و کارشناسان دادگستری و سامانه ۲۰۲۰ در کانون وکلای دادگستری راه‌اندازی شده است و براساس نیاز ارجاعاتی صورت می‌پذیرد و تلاش ما این است که سامانه موجود با ظرفیت‌های ۲ سامانه یادشده ارتباط برقرار کرده تا توزیع عادلانه به بهترین نحو و به صورت خودکار انجام شود.

ستایشی اضافه کرد: سه ماه برای قطعی شدن این سامانه زمان نیاز است و اکنون آزمایشی است. سامانه ارجاع هوشمند وظیفه ارجاع پرونده به شعب را هم برعهده دارد تا عدالت در ارجاع در نظر گرفته شود.

اقدام قانونی دستگاه قضایی برای حل مسئله دارو
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره تمهیدات قوه قضاییه برای حل مسئله دارو در کشور، گفت: موضوع فرایند دارو و موارد مرتبط و اقدام برای تولید و توزیع از نظر فرایندی، اجرایی است و ارتباط مستقیمی با دستگاه قضایی ندارد اما همواره تاکید رئیس قوه قضاییه بر این بوده که ملاک برای ما رفع مشکلات مردم است و هر اقدام و کمکی از ناحیه قوه قضاییه بر بیاید، دریغ نشود.

وی اظهارداشت: آمادگی داریم در حیطه قانونی و کاری دستگاه قضایی مشکلات این حوزه را رفع کنیم.

دستگاه قضایی با سخنان بیهوده و غیر مستند برخورد می‌کند
سخنگوی قوه قضاییه درباره ادعاها و دروغ پراکنی برخی افراد شاخص در جریان حادثه تروریستی ایذه، گفت: بارها سئوال شده بود که چرا با این افراد به اصطلاح شاخص در مجموعه‌های مختلف برخورد نمی‌شود؛ نگاه دستگاه قضایی این نبود که افرادی که واجد شرایطی هستند، برخورد شود اما ما تاکید می‌کنیم که همه در برابر قانون یکسان هستند.

تذکر و ارشاد میزان و حدی دارد و کسانی که این افراد در ذهنشان مقبول بودند این را بر نمی‌تابند و برخورد قاطع می‌خواهند؛ بنابراین در این راستا کسانی احضار شده و به دلیل عدم حضور، جلب شدند.

وی ادامه داد: این افراد به ظاهر شاخص صحبت‌هایی می‌کنند که جامعه را تحریک می‌کنند تا عده‌ای که غفلت دارند به کف خیابان بیایند. کسانی که سخن بیهوده و غیر مستند بگویند، قطعاً دستگاه قضایی با آنها برخورد می‌کند.

ستایشی اظهارداشت: قوه قضاییه براساس وظیفه قانونی خود در این رابطه حساسیت به خرج داده و جلوی شایعه سازی، تهمت و دروغ پراکنی را خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: از ابتدا هم اعلام کرده بودیم که فضای عمومی فضای بیان مطالب غیرواقع و ایجاد تنش و تشنج نیست و همگان نسبت به اظهارنظر آزاد هستند و مطابق با قانون اساسی آزادی بیان دارند اما نه آن چیزی که هنجار شکنی باشد و مطالب خلاف واقع بیان شود.

ستایشی تاکید کرد: این هنجارشکنی ها قابل بررسی است و بر اساس یافته‌های متعدد، متأسفانه برخی از حوادث اخیر نشأت گرفته از این حوادث است.

رسیدگی ترک فعل مسئولان در اجرای قانون هوای پاک

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در زمینه ترک فعل دستگاه های اجرایی پیرو عدم اجرای قانون هوای پاک و اقدامات دستگاه قضا گفت: این موضوع در دادستانی کل کشور و با نظارت و مدیریت دادستان کل کشور آنهم در حوزه معاونت امور حقوق عامه دادستانی کل، در دستور کارقرار گرفته است و به صورت ویژه پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع تاکنون به صورت ویژه پیگیری شده است، تاکید کرد: از این رو جلسات متعدد و با ابعاد مختلف با نهادها و سازمان های ذی مدخل تشکیل شده است و مصوباتی در کارگروه های تخصصی با حضور نمایندگان داستانی، شهرداری، محیط زیست، بهداشت و درمان مورد بررسی قرار گرفته و در حال پیگیری جدی تا حصول نتیجه است.

ستایشی افزود: موضوع ترک فعل‌ها هم به هیئت‌های کارشناسی مربوطه ارجاع داده شده و پس از حصول نتیجه هیئت‌ها، تعیین تکلیف می شود.

کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و سازمان بازرسی گزارشی در این رابطه ارائه کرده اند که در شعبه ۲ بازپرسی ناحیه ۲۸ دادسرای ویژه کارکنان دولت پرونده‌ای تشکیل شده است و افرادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی به اتهام عدم اجرای تکالیف و وظایف در اجرای قانون هوای پاک، احضار شده اند و امید داریم به زودی این موضوعات تعیین تکلیف شود.

ستایشی اضافه کرد: نتیجه‌ای هم سازمان بازرسی از پیگیری‌ها داشته و اقدامات خوبی انجام و اعلام داشته که دستگاه‌هایی در اجرای قانون فوق ضعیف عمل کرده اند لذا ما در این بخش فرصتی قائل می شویم و اگر تا هفته بعد اقدامات موثری برای رفع مشکلات صورت نگیرد، اقدامات و گزارشی که سازمان بازرسی کل کشور نسبت به عملکرد ضعیف دستگاه ها داشته اند را اعلام خواهیم کرد.

قانون معیار تصمیم‌گیری قضات
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آرای صادره در دادگاه‌های بدوی با سرعت صورت گرفته و ممکن است از کیفیت بکاهد نظر شما در این رابطه چیست گفت: قضات در صدور آرا و اتخاذ تصمیمات قانونی به هیج وجه گرفتار حرف‌ها و شرایط و هیجانات نمی‌شوند و بر اساس مر قانون تکالیف خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: در برخی موارد قاضی نمی‌تواند در صدور رأی تعلل کند مگر در برخی شرایط خاص از جمله اصلاح ذات البین، گاهی هم برای رسیدن به واقعیت، باید موارد مختلفی مورد توجه قرار گیرد که این نیاز به صرف وقت بیشتری دارد.

ستایشی اظهارداشت: تلاش قوه قضاییه این است که بدون در نظر گرفتن مطالباتی که برخی برای سرعت بخشی و برخی برای تأخیر در رسیدگی داشتند، قانون را مبنا قرار داده و با دقت متضمن سرعت اقدام می‌کنیم.

دستگیری ۵۲ نفر از اغتشاشگران در پرونده شهید بیرامی
سه نفر از ضاربان شهید بایرامی شناسایی و یک نفر هم دستگیر شد که اقرار کرده است و ۲ فرد دیگر هم به زودی دستگیر خواهند شد

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پرونده شهادت سردار نادر بیرامی مسئول اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرستان صحنه استان کرمانشاه اظهارداشت: نحوه شهادت این مدافع امنیت بسیار ناراحت کننده است و از مقابل و پشت سر با سلاح خشن سرد به او حمله می‌کنند و ۵۲ نفر از اغتشاشگران که در موقعیت بودند، دستگیر شدند و سه نفر از ضاربان شهید بیرامی شناسایی و یک نفر هم دستگیر شد که اقرار کرده است و ۲ فرد دیگر هم به زودی دستگیر خواهند شد.

وی تاکید کرد: مطالبه بسیار سنگینی برای خونخواهی شهید بیرامی مطرح است و با جدیت این موضوع در حال پیگیری است.

دستگیری ۵۷ نفر در حادثه تروریستی ایذه
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره حادثه تروریستی ایذه گفت: در قوه قضاییه برای ما مهم است که هر فردی در فضای حقیقی و مجازی بدون سند و مدرک اظهار نظر و ادعای غیرمستند و بدون دلایل مکفی و قانع کننده ارائه دهند و با روان مردم بازی کنند و نسبت به ادعای باطل خود اصرار و پافشاری داشته باشند، قطعا شایعه ساز تلقی می‌کنیم.

در حادثه تروریستی ایذه فتنه اصلی از سوی اراذل و اوباش بوده است و تعداد ۵۷ نفر هم در این زمینه بازداشت شدند که اکنون ۴۹ نفر همچنان در بازداشت به سر می‌برند و سه نفر با قرار وثیقه و پنج نفر هم با قرار کفالت آزاد شدند

وی ادامه داد: برخی احضار و تذکر گرفتند و برخی به دستور مقام قضایی بی‌توجهی کردند و برای آنها قرار قانونی صادر کردیم و برخی از آنها را بازداشت کردیم.

ستایشی افزود: از طریق ضابطان خاص به دستگاه قضایی از حادثه تروریستی ایذه سرنخ‌هایی رسیده است و در حال جمع بندی ابعاد و زوایای این حادثه تروریستی هستیم.

وی اضافه کرد: تخریب دوربین‌ها از سوی تروریست‌ها از شب قبل از جنایت و کشته سازی از جمله اقداماتی است که برای وقوع این حادثه از قبل برنامه‌ریزی شده بود.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: فتنه اصلی از سوی اراذل و اوباش بوده است و تعداد ۵۷ نفر هم در این زمینه بازداشت شدند که اکنون ۴۹ نفر همچنان در بازداشت به سر می‌برند و سه نفر با قرار وثیقه و پنج نفر هم با قرار کفالت آزاد شدند.
ستایشی تصریح کرد: قوه قضاییه انتظار دارد اخبار از مراجع رسمی دریافت و از اخبار نادرست و جعلی و انتشار آنها که موجب تویش اذهان عمومی میشود جلوگیری شود.

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه هر دو هفته یکبار روزهای سه‌شنبه برگزار می‌شود و این نشست از طریق تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت به صورت زنده پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =