کد خبر: 8553
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
تیم ملی فوتبال غنا

تیم ملی فوتبال غنا به عنوان جوان‌ترین تیم جام بیست و دوم و پس از یک دوره غیبت به قطر می‌آید تا سومین صعود خود را تجربه کند.

به گزارش پیام خانواده چیزی تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ باقی نمانده است. بیست‌ودومین دوره‌ بزرگترین رویداد فوتبالیِ جهان برای دومین بار قرار است در قاره‌ کهن و به میزبانی قطر برگزار شود.

غنا بعد از یک دوره غیبت دوباره به جام جهانی برگشته است. دیگر خبری از آساموآ جیان، استفان آپیا، سولی مونتاری و ... نیست. آنها با نفرات جدید و با یک سرمربی شناخته‌شده برای سومین صعود پا به قطر می‌گذارند.

طریقه‌ی صعود:

غنا برای رسیدن به قطر مسیر فوق‌العاده سختی را پیش رو داشت. آنها در دور دوم با ۱۳ امتیاز صدرنشین شدند و این اتفاق در شرایطی رخ داد که تیم ملی آفریقای جنوبی هم ۱۳ امتیاز داشت اما ستاره‌های سیاه به خاطر یک گل زده‌ی بیشتر راهی دور نهایی انتخابی شد. آنها در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت مقابل نیجریه به تساوی یک بر یک رسیدند و به خاطر گل زده‌ی بیشتر در خانه‌ی حریف مجوز حضور در جام بیست و دوم را کسب کردند.

ورژن جدید ستاره‌های سیاه برای تکمیل تاریخ‌سازی می‌آیند

سابقه در جام جهانی:

غنا قرار است در قطر چهارمین حضورش را تجربه کند. آنها از سال ۲۰۰۶ تا به حال فقط در روسیه ۲۰۱۸ حاضر نبودند و در الباقی مسابقات یکی از نمایندگان قاره‌ی سیاه به شمار بودند. جالب است که در ۶۶ درصد حضورهای قبلی، ستاره‌های سیاه از گروه خود صعود کرده‌اند.

بهترین عملکرد:

شاگردان میلووان رایه‌واچ در سال ۲۰۱۰ تاریخ‌سازی کردند و به یکی از سه تیم قاره‌ی سیاه در تاریخ جام جهانی تبدیل شدند که تا یک‌چهارم نهایی پیشروی کرده‌اند. این اتفاق پیش از آنها برای کامرون در سال ۱۹۹۰ و سنگال در سال ۲۰۰۲ رخ داده بود.

غنا در دور گروهی چهار امتیاز کسب کرد. آنها ابتدا از سد صربستان گذشتند. در ادامه مقابل استرالیا به تساوی رضایت دادند و باخت یک بر صفر برابر آلمان هم خللی در مسیر صعودشان به وجود نیاورد.

ورژن جدید ستاره‌های سیاه برای تکمیل تاریخ‌سازی می‌آیند

غنا در یک‌هشتم نهایی با درخشش آساموآ جیان و در وقت‌های اضافی از سد آمریکا گذشت و به جمع هشت تیم پایانی راه پیدا کرد اما ماجراهای عجیبی در دیدار با اروگوئه رخ داد. بازی تا دقیقه‌ی ۱۲۰ با نتیجه‌ی مساوی یک بر یک در جریان بود که لوئیز سوارز توپی را از روی خط دروازه‌ی اروگوئه با دست مهار کرد تا تیمش گل نخورد. او در ادامه از زمین مسابقه اخراج شد و پنالتی به تیم آفریقایی رسید ولی جیان توپش را به تیر زد و کار به ضیافت پنالتی‌ها کشیده شد. نماینده‌ی آمریکای جنوبی از سد غنا گذشت تا این تیم نتواند به اولین تیم آفریقایی تبدیل شود که به نیمه‌نهایی جام جهانی صعود کرده باشد.

سرمربی:

اوتو آدو هدایت تیم کنونی غنا را به عهده دارد. ستاره‌های سیاه جوان‌ترین تیم جام بیست و دوم هستند و سرمربی‌شان در جام جهانی ۲۰۰۶ عضوی از تیم ملی غنا بود. آدو که در لباس تیم‌های دورتموند و هامبورگ سال‌ها بازی کرد در عرصه مربیگری نیز سال‌های زیادی را در این ۲ باشگاه پشت سر گذاشت و نهایتا در سال ۲۰۲۱ و پیش از دیدار با نیجریه هدایت سرزمین پدری‌اش را به دست گرفت. باید دید او می‌تواند غنا را به سومین صعود در چهارمین حضور برساند یا خیر.

ورژن جدید ستاره‌های سیاه برای تکمیل تاریخ‌سازی می‌آیند

سابقه‌ی تقابل با هم‌گروهی‌ها:

پرتغال: یک بازی: یک باخت

کره جنوبی: چهار برد، یک مساوی و ۴ باخت

اروگوئه: یک بازی: یک باخت

ستاره:

توماس پارتی، ستاره‌ی تیم آرسنال مهم‌ترین چهره‌ی تیم ملی غنا به حساب می‌آید. این بازیکن ۲۹ ساله با ۴۰ بازی ملی و ۱۴ گل زده قرار است اولین حضورش در جام جهانی را تجربه می‌کند. به جز این هافبک سخت‌کوش باید از طارق لمپتی، ایناکی ویلیامز، محمد کدوس و ... به عنوان دیگر مهره‌های مهم غنا در جام بیست و دوم یاد کنیم.

ورژن جدید ستاره‌های سیاه برای تکمیل تاریخ‌سازی می‌آیند

برنامه‌ی بازی‌ها:

پنجشنبه سه آذر: پرتغال- غنا ساعت ۱۹:۳۰

دوشنبه هفت آذر: کره‌جنوبی- غنا ساعت ۱۶:۳۰

جمعه ۱۱ آذر: غنا- اروگوئه ساعت ۱۸:۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =