کد خبر: 8408
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
استقلال و نساجی

استقلال و نساجی در شرایطی باید بازی سوپرجام فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ را برگزار کنند که فاتح این بازی به پنجمین قهرمان تاریخ سوپرجام در فوتبال ایران تبدیل خواهد شد؛ پیش از این، پرسپولیس، صباباتری، ذوب‌آهن و فولاد برنده‌ی این جام بوده‌اند.

به گزارش پیام خانواده تیم‌های نساجی مازندران و استقلال تهران از ساعت ۱۶ فردا(چهارشنبه) در ورزشگاه شهید باهنر کرمان باید برگزارکننده سوپرجام فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ باشند. جدالی جذاب که برنده‌ی آن فاتح یک جام خواهد شد.

آبی‌پوشان تهرانی با هدایت فرهاد مجیدی قهرمانی لیگ بیست و یکم شدند و پا به این دیدار گذاشتند و در سوی مقابل نساجی با سرمربیگری ساکت الهامی، قهرمانی جام حذفی در فصل ۴۰۱-۱۴۰۰ را مال خود کرد. این دومین حضور استقلال در این بازی و اولین حضور نساجی خواهد بود. تیم مازنی نهمین تیم منحصر به فردی است که در تاریخ سوپرجام فوتبال ایران شرکت می‌کند.

سوپرجام در فوتبال ایران هیچ‌وقت جزو اولویت‌ها نبوده و نگاهی جدی به آن نشده است. سال ۱۳۸۴ اولین سالی بود که شاهد بازی سوپرجام بودیم. جایی که تیم صبا در ورزشگاه دستگردی با چهار گل از سد فولاد خوزستان گذشت و برنده‌ی اولین دوره شد.

این مسابقه برای حدود یک دهه برگزار نشد تا اینکه در سال ۱۳۹۵ استقلال خوزستان به عنوان قهرمان لیگ برتر به ورزشگاه فولادشهر رفت تا مقابل فاتح جام حذفی یعنی ذوب‌آهن صف‌آرایی کند. شاگردان یحیی گل‌محمدی با ۲ گلی که در وقت‌های اضافه زدند حریف خود را با حساب چهار بر ۲ شکست دادند و عنوان قهرمانی را مال خود کردند.

سال بعد نوبت به پرافتخارین تیم این رویداد رسید تا اولین جام خود را به ارمغان بیاورد. پرسپولیس با کسب پیروزی سه بر صفر مقابل نفت تهران در ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی برپا کرد. سال بعد قرار بود شاهد شهرآورد پایتخت در سوپرجام باشیم اما استقلال در تاریخ مورد نظر در زمین حاضر نشد و پس از کش و قوس‌های فراوان حکم به برتری سه بر صفر پرسپولیس و قهرمانی شاگردان برانکو صادر شد.

استقلال و نساجی عدد ۵ را می‌خواهند؛ بفرمایید سوپرجام

در اتفاقی عجیب سال ۱۳۹۸ هم پرسپولیس بدون انجام بازی قهرمانی سوپرجام را به دست آورد. آنها فاتح لیگ و جام حذفی شده بودند و جام قهرمانی به آنها اهدا شد. در حالی که می‌شد تیم دوم لیگ و یا حتی جام حذفی در این مسابقه حاضر شود. اتفاقی که در لیگ‌های معتبر اروپایی نیز رخ می‌دهد.

چهارمین قهرمانی متوالی سرخ‌پوشان تهرانی در سال ۹۹ رقم خورد. جایی که تیم یحیی گل‌محمدی با نتیجه‌ی یک بر صفر در خانه از سد تراکتور تبریز گذشتند. عیسی آل کثیر زننده‌ی تک گل مسابقه بود. در سال ۱۴۰۰ نوبت به فولاد خوزستان رسید تا حریف پرسپولیس در بازی سوپرجام شود. رقابتی که برای اولین بار به میزبانی استان کرمان برگزار شد و تیم جواد نکونام با تنها گل موسی کولیبالی در سیرجام جام قهرمانی را بالای سر برد و به سریال قهرمانی‌های پرسپولیس خاتمه داد.

حالا در سال ۱۴۰۱ شاهد رقابتی جذاب بین استقلال و نساجی هستیم. ۲ تیمی که با ۲ سرمربی متفاوت باید به مصاف هم بروند. ریکاردو ساپینتو و حمید مطهری در لیگ مقابل هم قرار گرفتند که آبی‌پوشان در ورزشگاه آزادی با حساب سه بر یک به پیروزی دست یافتند. حالا ولی بازهم استان کرمان و این بار شهر کرمان میزبان بازی خواهد بود.

سال گذشته این استان برای تیم پایتخت‌نشین خوش‌یمن نبود و از طرفی حمید مطهری هم در ۲ سال گذشته در قامت دستیار طعم حضور در سوپرجام را چشیده بود که یکی منجر به برد و دیگری منجر به باخت شده بود. حالا باید دید تقابل این ۲ سرمربی به کجا خواهد انجامید. آیا ساپینتو اولین جام خود با استقلال را به دست می‌آورد و یا حمید مطهری قرار است با تیم باتجربه‌ی خود خیلی زود به نخستین جامش به عنوان سرمربی دست یابد.

تحت هر شرایطی قرار است از پنجمین قهرمان سوپرجام فوتبال ایران رونمایی شود. تا به حال سه تیمی که قهرمان لیگ بوده‌اند سوپرجام را برده‌اند و سه مرتبه هم فاتح جام حذفی، رباینده‌ی کاپ قهرمانی سوپرجام بوده است. در یک دوره نیز پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ و جام حذفی بدون برگزاری بازی این جام را از آن خود کرد.

گفتنی است علی دایی و مهدی مهدی‌پور با ۲ گل زده بهترین گلزنان تاریخ سوپرجام هستند. مهدی‌پور که حالا عضوی از استقلال است می‌تواند با زدن یک گل به تنهایی در صدر جدول گلزنان بایستد و علی دایی را پشت سر بگذارد. یحیی گل‌محمدی هم با سه قهرمانی، پرافتخارترین مربی این جام به حساب می‌آید.

استقلال و نساجی عدد ۵ را می‌خواهند؛ بفرمایید سوپرجام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =