کد خبر: 8354
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۷
اوخوتنیک

وبگاه تحلیلی نظامی به آماده شدن محتمل پهپاد رادارگریز «اوخوتنیک» ساخت روسیه و طرح روسیه برای تطبیق این پهپاد با جنگنده ردار گریز «سوخو-57» اشاره کرد.

به گزارش پیام خانواده  یک وبگاه تحلیلی ویژه امور نظامی در مطلبی به آماده شدن محتمل پهپاد رادارگریز «اوخوتنیک» ساخت روسیه اشاره کرد.

وبگاه آمریکایی «۱۹‌فورتی فایو» در این باره نوشت، سال ۲۰۲۳ نزدیک است و روسیه امیدوار است که پهپاد رادارگریز اوخوتنیک برای سال آینده آماده شود. این پهپاد تابستان امسال یک آزمایش مهم را پشت سر گذاش تو با موفقیت موشک‌های هوا به زمین را به سمت اهداف تمرینی شلیک کرد.

*توصیه وزارت دفاع روسیه به سازنده اوخوتنیک

گزارش‌ها حاکی از آن است که در ماه اوت وزارت دفاع روسیه به شرکت سازنده این پهپاد توصیه کرده که کارها را سرعت بخشد و از طراحی آزمایشی عبور کند. ارتش روسیه مایل است در طول جنگ با اوکراین به اهداف این کشور حمله کند. با این حال، یکی از مشکلات برنامه اوخوتنیک منابع مالی و کمبود قطعات با توجه به تحریم‌هاست.

اوخوتنیک حدود ۲۰ تن وزن دارد و طول بال آن ۶۵ فوت است.این پهپاد می‌تواند با سرعت ۴۲۱ مایل در ساعت حرکت کند. این پرنده بدون سرنشین قادر به حمل ۴۴۰۹ پوند مهمات است. پهپاد اوخوتنیک ممکن است کاملاً پنهانکار نباشد و احتمال تشخیص آن توسط حسگرهای مادون قرمز ممکن است.

«اوخوتنیک»، «سوخو-57»؛ پرنده‌های مخوف روسیه

*انطباق اوخوتنیک با سوخو-۵۷

ویژگی اوخوتنیک این است که می‌تواند با جنگنده رادارگریز «سوخو-۵۷» منطبق شود. در این ماوریت جنگنده سوخو-۵۷ وارد جنگال می‌شود و پهپاد می‌تواند از پشت موشک‌های هدایت شونده دقیق را شلیک کند.

این وبگاه زمان ورود این پهپاد به ارتش روسیه را به طور احتمالی سال ۲۰۲۳ ذکر کرد.

شرکت سازنده هواپیمای نسل پنجم «سوخو-۵۷» نیز اعلام کرده که این جنگنده را ارتقا داده است. شرکت هواپیمایی «یونایتد» بخشی از شرکت «روستک» روز سه شنبه اعلام کرد که جنگنده نسل پنجم سوخو-۵۷ ارتقا یافته روسیه اولین پرواز خود را در روزهای گذشته انجام داد.

*پرواز خلبان ماهر روسیه با سوخو-۵۷ ارتقا یافته

این شرکت اعلام کرد که «سرگئی بوگدان» از خلبانان برجسته روسیه در پرواز آزمایشی به مدت ۵۶ دقیقه این جنگنده را بدون هیچ مشکلی به پرواز درآورد. شرکت سازنده اعلام کرده که جنگنده سوخو-۵۷ همچنین در حال آزمایش تجهیزات داخل ، پشتیبانی از هوش مصنوعی و استفاده از طیف گسترده‌ای از انواع جدید سلاح‌هاست.

سوخو-۵۷ یک جنگنده چندمنظوره نسل پنجم ساخت روسیه است که برای انهدام انواع اهداف هوایی، زمینی و دریایی طراحی شده است.

«اوخوتنیک»، «سوخو-57»؛ پرنده‌های مخوف روسیه

*سوخو-۵۷ مجهز به هوش مصنوعی است

این جنگنده دارای فناوری رادارگریز با استفاده گسترده از مواد کامپوزیتی است و می‌تواند به سرعت فرا صوت برسد و مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات رادیویی و الکترونیکی از جمله یک کامپیوتر قدرتمند داخلی است.

سامانه هوش مصنوعی جنگنده سوخو-۵۷ برخی از وظایف خلبان از آماده سازی برای استفاده از سلاح را برعهده می‌گیرد.

سوخو-۵۷ اولین جنگنده روسی با ویژگی‌های رادارگریز و تنها جنگنده نسل پنجم این کشور است. این هواپیما که با جنگنده «اف-۲۲رپتور» آمریکایی و «چنگدو جی-۲۰» چینی رقابت دارد اولین پرواز خود را سال ۲۰۱۰ انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =