کد خبر: 8279
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال

مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: AFC برای رفع نواقص در راستای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها تاکید زیادی دارد چرا که نمی‌شود با استانداردهای ۱۰ سال قبل در مسابقات رسمی قاره کهن شرکت کرد.

به گزارش پیام خانواده  تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ایران از اسفندماه گذشته یکی از چالش‌هایی پیش رو فدراسیون فوتبال است. چالشی که سبب شد مهدی تاج در سفر به مالزی برای شرکت در جلسه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا، با رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای AFC دیدار کند تا شاید این مشکل هر چه زودتر برطرف شود.

در همین حال ماهاجان گفت: در صورت عدم رفع مشکل دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در سال جاری، موضوع از حیطه رکن صدور مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا خارج شده و در اختیار کمیته‌های انضباطی و اخلاق AFC قرار می‌گیرد. وی علاوه بر این درباره مبحث مالکیت دو باشگاه و مباحث مرتبط با آن پرسش‌هایی را مطرح کرد که مقرر گردید در زمان مربوطه پاسخ لازم داده شود.

روز گذشته با اعتراض فدراسیون فوتبال ایران به مصوبه کمیته صدور مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا، مدت تعلیق یکساله کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران به دو ماه کاهش یافت.

در این راستا، مصطفی زارعی مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در مورد استقلال و پرسپولیس تا زمانی که چرخه تکمیل و بارگذاری مدارک تکمیل نگردد، نمی‌شود قضاوت کرد. باید در زمان مقرر بارگذاری شود بعد در این باره تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

وی افزود: کاملا جدی هستیم و در نشستی که با مدیران باشگاه‌ها داشتیم اعلام کردیم که استانداردها باید رعایت شود. این سیاست اصلی AFC است که خیلی هم روی مسائل تاکید دارد که تمام استانداردها به صورت کامل رعایت شود.

مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: الان استانداردها فرق کرده و نمی‌شود با استانداردهای ۱۰ سال قبل فوتبال بازی کرد و در بالاترین سطح مسابقات قاره حضور یافت.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود مشکلات ورزشگاه آزادی به باشگاه‌ها مربوط نمی‌شود، تاکید کرد: اتفاقا این مشکل باشگاه است. ما این مهم را به باشگاه‌ها اعلام کردیم. از طرفی به شرکت توسعه هم گفتیم و امیدوارم مشکلات عدیده این ورزشگاه برطرف شود.

زارعی در پاسخ به این پرسش که این امکان وجود دارد باشگاه‌ها ورزشگاه دیگری به غیر از آزادی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کنند، گفت: این در حیطه اختیار باشگاه‌ها است.

وی در مورد اینکه برای صدور مجوز حرفه‌ای باید ۵۱ درصد سهام واگذار شود اما استقلال و پرسپولیس تنها درصد کمی از سهام خود را واگذار کرده‌ند، تاکید کرد: در چند روز آتی نشستی را با خبرگان حقوقی داریم تا در این خصوص به جمع بندی برسیم.

مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه باشگاه‌ها قبلا از نواقص خود اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند، گفت: اکنون به صورت کامل اطلاع رسانی کردیم و تمام نواقص را به طور محرمانه در اختیار باشگاه‌ها قرار دادیم تا دیگر نگویند بی‌اطلاع هستیم.

زارعی در پایان گفت: خیلی‌ها از این موضوع ابراز نگرانی می‌کردند اما سوگواری پس از فاجعه فایده‌ای ندارد. امیدوارم همه کمک کنند تا این نواقص برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =