کد خبر: 8210
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
سفیر انگلیس

سفیر انگلیس در تهران برای سومین بار ظرف سه هفته اخیر و در پی اعمال تحریم‌های خودسرانه این کشور به وزارت خارجه احضار و به وی اعلام شد که ایران حق خود را برای اقدام متقابل محفوظ می‌دارد.

به گزارش پیام خانواده  در پی اعلام تحریم‌های خود سرانه و بی اساس انگلیس علیه چند مقام و واحدی از یک نهاد جمهوری اسلامی ایران، «سایمون شرکلیف» سفیر این کشور امشب (دوشنبه) 18 مهر ماه توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش فارس، دولت انگلیس در پی مداخله جویی‌های اخیر درباره اغتشاشات اخیر در ایران، امروز (دوشنبه) پلیس امنیت اخلاقی و چند مقام ارشد امنیتی و سیاسی ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

در این ملاقات مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به انگلیس به خاطر مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران به سفیر اعلام و اقدام مداخله جویانه این کشور قویا محکوم شد.

مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه تاکید کرد: هم مبانی و هم اصل تحریم‌های خودسرانه اعلام شده توسط انگلیس، هر دو مخدوش و برای جمهوری اسلامی ایران فاقد ارزش است.

به سفیر انگلیس اعلام شد جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای اقدام متقابل محفوظ می‌دارد و شرکلیف هم گفت که مراتب را بلافاصله به لندن منعکس خواهد کرد.

این سومین بار ظرف سه هفته اخیر است که سفیر انگلیس به وزارت خارجه احضار می‌شود. شرکلیف دوم مهر ماه در پی فضاسازی‌های مخرب رسانه‌های فارسی زبان مقیم لندن و ۱۳ مهر ماه نیز در پی مداخله جویی‌های مقامات این کشور درباره تحولات داخلی ایران به وزارت خارجه احضار و اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد.

پس از اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر در ایران به بهانه مرگ مهسا امینی که با مداخله جویی‌های تعدادی از کشورهای غربی و آمریکا همراه بود و در این میان رسانه‌های فارسی زبان مستقر در لندن نیز به آتش این اغتشاشات می‌دمند، شاهد اظهارات مداخله جویانه‌ای از سوی مقامات انگلیسی بودیم و در همین راستا امروز (دوشنبه) نیز دولت انگلیس پلیس امنیت اخلاقی و چند مقام ارشد امنیتی و سیاسی ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

در همین خصوص دولت انگلیس بیانیه‌ای را با این مضمون منتشر کرد: «بریتانیا امروز پلیس امنیت اخلاقی ایران و همچنین رئیس آن محمد رستمی چشمه‌گچی و حاج احمد میرزایی رئیس بخش تهران (رئیس پلیس امنیت اخلاقی تهران) را تحریم کرد. بریتانیا همچنین امروز تحریم‌هایی را علیه پنج مقام سیاسی و امنیتی ایران شامل غلامرضا سلیمانی فرمانده سازمان بسیج کشور، «حسن کرمی»، فرمانده واحد یگان ویژه نیروی انتظامی و «حسین اشتری» فرمانده کل نیروی انتظامی ایران به دلیل ارتکاب نقض جدی حقوق بشر اعمال می‌کند.»

براساس این بیانیه، افراد مذکور نمی‌توانند به انگلیس سفر کرده و دارایی آنها در بریتانیا هم مسدود خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =