پرسپولیسی

در مهم‌ترین اتفاقات جنجالی هفته گذشته ورزش دفاع پدر از پسر قهرمانش و کپی ناشیانه یک باشگاه ایرانی از روی برنامه‌های منچستریونایتد را شاهد بودیم.

به گزارش پیام خانواده در این هفته هم شاهد اتفاقات جنجالی ریز و درشتی در ورزش کشورمان بودیم. نگاهی به اتفاقات این هفته می‌اندازیم؛

* اظهارنظر جهانی کی‌روش درباره انگلیس

کارلوس کی‌روش؛ سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص جنگ های روانی مطبوعات انگلیسی که پس از همگروه شدن با ایران گفته بودند که خدا را شکر با ایران بازی داریم، گفت: باید بگویم صحبتی که آن ها می کنند را من دارم و خدا را شکر می کنم که قرار است با انگلیس بازی کنیم.دوست دارم مقابل بهترین تیم ها جهان بازی کنیم انگلیس یکی از بهترین تیم های حال حاضر در جهان است. در مقابل ایران هم یکی از بهترین تیم ها آسیا است و ما همه اینجا هستیم تا شاهد یک بازی خوب باشیم.ایران یکی از بهترین تیم‌های آسیا است و ما به همین دلیل اینجا هستیم و منتظر یک بازی خوب خواهیم بود.

جنجالی‌های هفته| دستگیری یک پرسپولیسی و انتظار 12 ساعته برای خداحافظی با یک جنازه/ کپی‌کاری ناشیانه باشگاه ایرانی

این صحبت‌های کی‌روش در رسانه‌های مختلف انگلیسی زبان جهان بازتاب زیادی داشت. کی‌روش حداقل در جنگ‌های روانی همواره برنده است و همین مساله می‌تواند از نظر روحی به ملی پوشان ما کمک کند.

* حکم بازداشت مهاجم اسبق پرسپولیس صادر شد

رسانه‌های ایرلندی خبر دادند: پس از اعتراف آنتونی استوکس 34 ساله مبنی بر اذیت و آزار و تعقیب زوج سابقش، قرار بود روز جمعه در دادگاه کلانتری همیلتون حضور یابد اما این مهاجم ایرلندی در دادگاه حاضر نشد. این مهاجم پیشین پرسپولیس و تراکتور در سپتامبر 2019 به مدت چهار سال از ارتباط با زوج خود محروم شد و صدور حکم نهایی برای او به شرط خوش‌رفتاری‌اش به حالت تعلیق درآمد.

جنجالی‌های هفته| دستگیری یک پرسپولیسی و انتظار 12 ساعته برای خداحافظی با یک جنازه/ کپی‌کاری ناشیانه باشگاه ایرانی

با این‌حال بازیکن اسبق پرسپولیس در اعترافاتش گفته بود از 16 نوامبر تا 3 دسامبر 2019، پیام‌های توهین‌آمیز و ناسزا به پارتنرش ارسال می‌کرد و در تماس‌های مکرر با والدین او، فحاشی و توهین درباره دخترشان انجام می‌داد. قرار بود دادگاه استوکس ماه گذشته برگزار شود اما به دلیل ابتلای او به کووید 19، برگزاری این دادگاه به جمعه موکول شد. پس از غیبت استوکس در دادگاه، قاضی حکم بازداشت او را صادر کرد. مهاجم سابق تراکتور و پرسپولیس به دلیل آزار و اذیت همسرش به حبس محکوم شد.

فارس: استوکس بدون تعارف یکی از پرحاشیه‌ترین بازیکنان خارجی فوتبال کشورمان بود که در پرسپولیس با کمترین دقایق بازی پول زیادی از پرسپولیس گرفت و رفت!

* انتظار 12 ساعته بکام برای خداحافظی با جنازه ملکه!

دیوید بکام، ستاره سابق فوتبال انگلیس در مراسم تشییع جنازه ملکه شرکت کرد و برای دیدن پیکر او در تابوت دوازده ساعت در صف منتظر ماند. درحالیکه هزاران انگلیسی صف کشیده بودند تا در مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت، برای خداحافظی با او پای تابوت حاضر شده و برای آخرین بار ملکه را ببینند دیوید بکام هم یکی از این هزاران نفر بود. جالب اینجا است که بکام حاضر شد برای شرکت در این مراسم دوازده ساعت در صف منتظر بماند.

جنجالی‌های هفته| دستگیری یک پرسپولیسی و انتظار 12 ساعته برای خداحافظی با یک جنازه/ کپی‌کاری ناشیانه باشگاه ایرانی

بکام در مصاحبه‌ای با شبکه اسکای گفت که از ساعت ۲ بامداد روز جمعه در صف حاضر شده و اکثر افرادی که در نزدیکی‌اش بودند تا بعد از ظهر همان روز ستاره سابق فوتبال کشورشان را نشناخته بودند و همین کار بکام را راحت‌تر کرده بود. زمانی که هواداران متوجه حضور دیوید بکام در کنارشان می‌شوند بازار سلفی گرفتن با او داغ می‌شود. بعد از مدتی ازدحامی قابل توجه در نقطه حضور بکام شکل می‌گیرد تا جایی که صف شرکت‌کنندگان در مراسم ملکه در آن نقطه متوقف شده و جلو نمی‌رود.

بکام در این مصاحبه گفت: روز سختی بود. ولی شنیدن داستان‌ها و خاطرات کسانی که در صف ایستاده بودند برای من باارزش بود. دریافت نشان از ملکه خاص‌ترین اتفاقی بود که تا حالا برای من افتاده. من با پدربزرگ و مادربزرگم به کاخ رفتیم. هیچوقت یادم نمی‌رود.

دیوید بکام که برای تیم ملی انگلیس ۱۱۵ بازی انجام داد در سال ۲۰۰۳ از طرف ملکه الیزابت نشان لیاقت بریتانیا را دریافت کرد.

* آشتی کیانوش رستمی و علی هاشمی در کمیته انضباطی

کیانوش رستمی و علی هاشمی که در اردوی تیم ملی وزنه برداری با یکدیگر درگیر شده بودند، در جلسه کمیته انضباطی آشتی کردند.در این جلسه طرفین نظرات خود را بیان و در پایان با یکدیگر آشتی کردند. مولازاده سرپرست کمیته انضباطی فدراسیون وزنه برداری درباره این جلسه گفت: جلسه خیلی خوبی برگزار شد و در دوره های جدید کمیته انضباطی هدف اصلی ما حفاظت از سرمایه های ملی است.کمیته های انضباطی دنبال حاشیه نیستند. وزنه برداری رشته سختی است و در اردوهای تیم ملی فشار روانی قطعا بیشتر خواهد شد. همان طور که عرض کردم هدف ما حفاظت از این عزیزان است.

جنجالی‌های هفته| دستگیری یک پرسپولیسی و انتظار 12 ساعته برای خداحافظی با یک جنازه/ کپی‌کاری ناشیانه باشگاه ایرانی

وی ادامه داد: توصیه‌های لازم به این ورزشکاران عزیز داده شد. برخورد این دوستان هم با هم خوب بود و حرف‌های‌شان را زدند. مطالب را ما شنیدیم و نتیجه نهایی به زودی صادر خواهد شد. درباره مسائلی که در اردو پیش می‌آید ما خستگی و بار روانی را در نظر گرفتیم. طرفین در جلسه از یکدیگر رسما عذرخواهی کردند و در حضور سرپرست فدراسیون و سایر دوستان این اتفاق افتاد. خدا را شکر برنامه به شکل خوبی پیش رفت و دو طرف از اتفاقاتی که افتاده بود ابراز ندامت کردند.

* ادامه ماجرهای ویلموتس و فوتبال ایران!

فیفا خواستار توضیح فدراسیون فوتبال درمورد چگونگی تسویه حساب با مارک ویلموتس شد. دادگاه CAS در تاریخ 5 مرداد با صدور رای پرونده شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال، رای ابتدایی فیفا مبنی بر محکومیت حدود شش میلیون و 125 هزار یورویی ایران در این پرونده را به مبلغ سه میلیون و 325 هزار یورو به اضافه پنج درصد سود سالانه محکوم کرد. البته با حکم دیوان حکمیت ورزش، فدراسیون باید 354 هزار یورو نیز به مانو فررا، دستیار ویلموتس پرداخت کند.

جنجالی‌های هفته| دستگیری یک پرسپولیسی و انتظار 12 ساعته برای خداحافظی با یک جنازه/ کپی‌کاری ناشیانه باشگاه ایرانی

با وجود گذشت حدود 50 روز از صدور این احکام، به تازگی وکیل ویلموتس با اعلام اینکه هنوز طلب موکلش پرداخت نشده، خواستار درنظر گرفته شدن ضمانت اجرایی برای تسویه این مبلغ از طرف فیفا شده است. به همین دلیل فیفا نیز با صدور نامه‌ای به فدراسیون فوتبال درخواست کرده توضیحات خود را درمورد نحوه پرداخت این بدهی و دلیل تسویه نشدن طلب سرمربی اسبق تیم ملی، با توجه به حکم قطعی دادگاه CAS و البته درخواست وکیل ویلموتس، تا تاریخ اول مهر ارائه کند.

این در شرایطی است که فدراسیون نمی‌تواند از محل درآمدهای ایران در فیفا برای پرداخت این بدهی استفاده کند و اگر تدبیر مناسبی درنظر گرفته نشود، به احتمال فراوان جرائم دیگری شامل حال فوتبال کشورمان خواهد شد.

با این حال مهدی تاج رئیس فدارسیون فوتبال در پاسخ به این نامه فیفا گفت:«ما هم اعتراض خود را نوشتیم. اعتراض ما این است که اساس پرونده ویلموتس به دلیل تحریم ما بوده که نتوانستیم به موقع پول را پرداخت کنیم. در شرح رای هم به صراحت به این موضوع اشاره شده است، همچنان هم تحریم هستیم و می خواهیم فیفا تحریم را بردارد و پول های ما را بدهد تا بتوانیم روند عادی خود را طی کنیم.»

فارس: امیدواریم این مرتبه دادخواهی ویلموتس باعث شود حداقل تحریم‌های ظالمانه از فوتبال ما برداشته شود و هم ویلموتس دست از سر فوتبال کشورمان بردارد و هم ما به پول‌های بلوکه شده خودمان در فیفا برسیم.

* مصدومیت شدید دیاباته و شاه ماهی پرسپولیس!

پزشک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: متاسفانه بازیکن خارجی پرسپولیس در تمرین روز یک شنبه از ناحیه چهار سر ران آسیب دید و چند هفته در اختیار تیم نخواهد بود. علیرضا حقیقت اظهار داشت: متاسفانه شیخ دیاباته در تمرین روز یکشنبه بود که از ناحیه چهار سر ران دچار آسیب‌دیدگی شد. از لحظه وقوع مصدومیت، اقدام‌های پزشکی لازم انجام شد و در نهایت بررسی‌های تکمیلی و پاراکلینکی نیز صحت تشخیص را معلوم کرد.

جنجالی‌های هفته| دستگیری یک پرسپولیسی و انتظار 12 ساعته برای خداحافظی با یک جنازه/ کپی‌کاری ناشیانه باشگاه ایرانی

وی ادامه داد: به این ترتیب، این بازیکن برای چند هفته جهت انجام تمرینات در اختیار نخواهد بود. با توجه به تاثیر متغیرهای مختلف در روند بهبودی، تلاش کار پزشکی در جهت به حداقل رساندن دوران بهبودی است تا دیاباته در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار کادر فنی قرار بگیرد.

پزشک تیم فوتبال پرسپولیس با اعلام این که وضعیت وحید امیری را رصد می‌کند در مورد آخرین شرایط سعید صادقی، خاطرنشان کرد: مصدومیت این بازیکن از ناحیه همسترینگ است که در اردوی اخیر تیم ملی برایش پیش آمد. در مورد او باید دوره مربوط به اقدامات پزشکی را دنبال کنیم تا ظرف روزهای آینده بار دیگر برای تمرین و مسابقه در اختیار کادر فنی قرار بگیرد.

فارس: به این ترتیب دیاباته شاید تا بعد از جام جهانی نتواند برای پرسپولیس به میدان برود البته شاید دربی پایتخت هم بعد از رقابت های جام جهانی برگزار شود که در این صورت شانس به دیاباته و پرسپولیس رو کرده است، سعید صادقی شاه ماهی نقل و انتقالات هم که با حرف و حدیث فراوان به پرسپولیس آمد دیگر مصدوم پرسپولیس است. البته صادی باز برای پرسپولیس بازی کرد اما دیاباته بدون حضور مفید و موثر دچار مصدومیت شد.

* جنجال رسانه‌ای طارمی در پرتغال

تیم پورتو روز شنبه در هفته هفتم لیگ پرتغال میهمان استوریل بود که این بازی هیجان انگیز با تساوی یک - یک تمام شد. مهدی طارمی مهاجم ایران از ابتدا در ترکیب پورتو بود و توانست گل تساوی را برای تیمش در دقیقه ۹+۹۰ از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند. این بازی به دلیل اخراج بازیکن استوریل، اعلام پنالتی برای پورتو در دقایق تلف شده و درگیری هواداران حساسیت زیادی داشت و حواشی آن دامن طارمی در پایان بازی را هم گرفت.

جنجالی‌های هفته| دستگیری یک پرسپولیسی و انتظار 12 ساعته برای خداحافظی با یک جنازه/ کپی‌کاری ناشیانه باشگاه ایرانی

طارمی بعد از به صدا در آمدن سوت پایان بازی مقابل گزارشگر و دوربین شبکه SportTV قرار گرفت تا گفتگویی را انجام بدهد. او ابتدا در خصوص تساوی پورتو گفت: بازی سختی بود. ما این را می‌دانستیم. در نیمه اول خوب بازی نکردیم و در نیمه دوم خیلی بهتر بودیم. موقعیت‌های زیادی داشتیم. چندین موقعیت داشتیم، یک توپ روی تیرک داشتیم. ما بهتر از استوریل کار کردیم و پیروز نشدیم. سخت است، اما باید در آینده ادامه دهیم و پیشرفت کنیم.

در ادامه این گزارشگر از طارمی سئوالی درباره تلاش برای شبیه سازی و فریب داوران برای گرفتن پنالتی پرسید، اتفاقی که طارمی آن را در بازی با اتلتیکو مادرید اسپانیا در لیگ قهرمانان اروپا تجربه کرد و از زمین اخراج شد. طارمی با خنده‌ای طعنه آمیز گفت: آیا این سئوال شما است؟ آیا آن بازی را دیدی؟

خبرنگار گفت که آن را دیده است و دوست دارد نظر طارمی را بداند. مهاجم ایرانی که با زبان انگلیسی صحبت می‌کرد، گفت: پای چپ من زیر پای ویتسل بود. من باید از سمت راست می‌رفتم. نمی‌توانستم از سمت چپ بروم. این شبیه‌سازی نبود و برخورد وجود داشت.طارمی سپس گفت که مصاحبه او اختصاص به این بازی دارد نه مسائل دیگر و به همین دلیل با ترک صحنه مصاحبه، گفتگویش را نیمه تمام گذاشت.

سوال جنجالی شبکه ورزشی پرتغال از سرمربی پورتو در خصوص مهدی طارمی باعث ایجاد جنجال و تحریم رسانه‌ای شد.

فارس: خیلی جالب است که داوران فوتبال اروپا با وجود داشتن VAR نمی‌توانند حرکت‌ها درست طارمی را در گرفتن پنالتی هضم کنند!

* پدر یک قهرمان، علیه رئیس فدراسیون کشتی

پدر حسن یزدانی کشتی‌گیر مدال آور و قهرمان جهان در فرودگاه در جمع خبرنگاران حسابی از خجالت علیرضا دبیر رئیس فدراسیون فوتبال درآمد و یکی از علل باخت پسرش به کشتی‌گیر آمریکایی را راه و روش فنی نامناسب علیرضا دبیر دانست و گفت او به عنوان رئیس فدراسیون در کار فنی مربی هم دخالت می‌کرد و گفت:. پسر من دنبال رییس فدراسیون نیست، دنبال سرمربی نیست، دنبال شورای شهر و نماینده مجلس نیست. پسر من می خواهد بعد از پایان کشتی در مجموعه خودش بچه ها را آموزش بدهد و مثل خودش کشتی گیر به بار بیاورد.

جنجالی‌های هفته| دستگیری یک پرسپولیسی و انتظار 12 ساعته برای خداحافظی با یک جنازه/ کپی‌کاری ناشیانه باشگاه ایرانی

وی افزود: چرا آقای دبیر نیم ساعت مانده به مبارزه فینال به پسر من گفت که با مربی ۱۱۰ کیلوگرمی تمرین کن که باعث شد ضربان قلب او به ۲۵۰ برسد؛ در حالیکه نیم ساعت بعد، مبارزه فینال داشت؟ چرا این کار را کرد؟ باید پاسخ بدهد. چرا در فدراسیون کشتی در تمرینات زیر کتف با حسن یزدانی کار می کند اما اینجا می گوید کشتی فقط زیر کتف زدن نیست؟

فارس: صحبت‌های پدر یزدانی از نظر رابطه عاطفی با پسرش قابل درک و قبول است با این حال یزدانی با منش پهلوانانه در واکنش به اعتراض پدرش گفت:تیلور از من بهتر و باهوش‌تر بود و برد.

* گاف عجیب تایلندی‌ها؛ کنفدارسیون والیبال آسیا از ایران عذرخواهی کرد

با اشتباه تایلندی‌ها و سخت‌گیری ناظر فنی تور آزاد ساحلی سامیلا به‌رغم اعلام سیدبندی، از شرکت تیم‌های ملی ساحلی ایران در این مسابقات جلوگیری شد.

بیست و یکمین دوره تور آزاد والیبال ساحلی سامیلا از 30 شهریور تا سوم مهرماه در شهر سانخولای تایلند برگزار می‌شود و با وجود اینکه شرکت در این مسابقات در برنامه کاری کمیته ساحلی فدراسیون والیبال نبود، تایلندی‌ها درخواست کردند با توجه به این‌که والیبال ساحلی ایران از قدرت‌های آسیا محسوب می‌شود، نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها شرکت کنند.

جنجالی‌های هفته| دستگیری یک پرسپولیسی و انتظار 12 ساعته برای خداحافظی با یک جنازه/ کپی‌کاری ناشیانه باشگاه ایرانی

بر این اساس کمیته ساحلی فدراسیون با برگزاری یک کمپ آمادگی در زمین‌های ساحلی فدراسیون والیبال دو تیم به این رقابت‌ها اعزام کرد و ساحلی بازان کشورمان روز گذشته وارد محل برگزاری مسابقات شدند و صبح امروز از سوی کمیته برگزاری مسابقات دو تیم ایران در جدول اصلی قرار گرفتند. اما پس از مدتی کریستادا پاناسری عضو و مسئول هماهنگی کمیته ساحلی کنفدراسیون آسیا و رئیس کمیته فنی تور سامیلا به فدراسیون والیبال ایران اعلام کرد که به دلیل عدم هماهنگی فدراسیون تایلند با رئیس کمیته ساحلی آسیا و مسئولین برگزاری مسابقات درخصوص دریافت تاییدیه حضور تیم‌های ایران در این رقابت‌ها، ایرانی‌ها امکان شرکت در این مسابقات را ندارند.

ناظر فنی تور آزاد سامیلا این موضوع را اشتباه تایلندی‌ها دانست و با ارسال نامه‌ای به فدراسیون والیبال به صورت رسمی عذرخواهی و اعلام کرد که تمامی هزینه‌های رفت و آمد و اقامت تیم‌های والیبال ساحلی از سوی فدراسیون والیبال تایلند پرداخت می‌گردد و در این مدت ساحلی بازان ایران می‌توانند کمپ تمرینی در سانخوالا داشته باشند.

این درحالی بود که ایران از ابتدا قصد حضور در این مسابقات را نداشت اما به درخواست تایلند و کنفدراسیون والیبال آسیا بعد از پایان مهلت قانونی ثبت‌نام درخواست داد و میزبان قول داده بود که مشکلی برای حضور نمایندگان ایران بوجود نیاید.

* کپی ناشیانه باشگاه ایرانی از برنامه‌های منچستریونایتد؛ در ورزشگاه مشروبات الکلی سرو می‌کنیم!

اشتباهی که سال گذشته در ارسال مدارک باشگاه‌ها به کنفدراسیون فوتبال آسیا رخ‌داده، عجیب، شگفت‌انگیز و باورنکردنی است؛ به حدی که همه شما را شگفت‌زده می‌کند. اتفاقی که روایت می‌شود، به‌عینه رخ داده است. سال گذشته، به دلیل تشکیک کنفدراسیون نسبت به مدارک باشگاه‌های ایران، میزان حساسیت AFC بالا رفته و تصمیم به بررسی عمیق‌تر و دقیق‌تر این مدارک می‌گیرد. بالطبع باشگاه‌ها احساس خطر می‌کنند تا این بار، بدون حمایت کمیته حرفه‌ای‌سازی و فدراسیون فوتبال، مدارکی را تکمیل و برای کنفدراسیون ارسال کنند که تاحالا درباره‌شان چیزی نشنیده بودند!

یکی از باشگاه‌ها در عرض سه روز مدارک را جور می‌کند! کاری که باید در عرض یک سال انجام دهد. ایرادات و نواقص به حدی زیاد است که ناگفته پیداست مدارک‌شان رد می‌شود. یکی دیگر از باشگاه‌ها، اما دست به اقدام عجیب‌تری می‌زند. آن‌ها با کپی کردن برنامه‌های حرفه‌ای باشگاه منچستریونایتد، قصد دارند سر کنفدراسیون را شیره بمالند. از اینجا تازه داستان هیجان‌انگیز می‌شود.

جنجالی‌های هفته| دستگیری یک پرسپولیسی و انتظار 12 ساعته برای خداحافظی با یک جنازه/ کپی‌کاری ناشیانه باشگاه ایرانی

مسئولان باشگاه مذکور که ظاهرا حتی به طور دقیق متن و نقشه حرفه‌ای‌سازی را مطالعه نکرده‌اند، آن را روی سایتی که مربوط به این کار است، قرار می‌دهند. در این سایت تمام مدارک بارگذاری و کنفدراسیون فوتبال به بررسی آن‌ها می‌پردازد. از آنجا که مطالعه درستی روی متن صورت نگرفته، چند بار نام منچستر یونایتد در لابه‌لای آن به چشم می‌خورد! مثلا در جایی از متن نوشته شده: «باشگاه منچستر یونایتد با صرف هزینه برای فوتبال پایه خود، قصد دارد تا سرمایه‌سازی کند...» در جای دیگری از متن، باز هم نام منچستر به‌چشم می‌خورد و این چند بار در متن تکرار می‌شود. شرکت آلمانی که مسئول بررسی مدارک است با دیدن نام منچستر یونایتد از قصه باخبر می‌شود و می‌فهمد همه‌چیز کپی است.

جام جم در این باره نوشت؛ آنها، اما زمانی شگفت‌زده می‌شوند که آیتم مربوط به فروش مشروبات الکلی را در نقشه حرفه‌ای‌سازی باشگاه ایرانی می‌بینند. اولین سؤال آن‌ها این است؛ مگر ایرانی‌ها در ورزشگاه این نوشیدنی‌ها را سرو می‌کنند؟! باشگاه منچستر در بخشی از طرح خود که مربوط به طرفداران است، اشاره به فروش مشروبات الکلی در ورزشگاه می‌کند و توضیح می‌دهد غرفه‌های فروش در کجای ورزشگاه قرار دارند و پیش از مسابقات از چه ساعتی فعالیت خود را آغاز می‌کنند. باشگاه ایرانی که گزارش کپی‌شده را حتی مطالعه نکرده، این را هم از قلم می‌اندازد و برای کنفدراسیون ارسال می‌کند! خبر که به گوش مسئولان فدراسیون می‌رسد، بهت‌زده می‌شوند و به انتقاد از مسئولان باشگاه مذکور می‌پردازند: آبروی ایران را بردید. کپی می‌کنید حداقل این چیزها را قلم بگیرید.

القصه دست باشگاه رو می‌شود و شرکت آلمانی هم که مسئول ممیزی‌هاست، به کنفدراسیون اعلام می‌کند مدارک مشکل دارند و نمی‌توانند مجوز بگیرند. کنفدراسیون هم به‌راحتی روی نام این باشگاه و باشگاه‌های دیگر ایرانی خط قرمز می‌کشد و رای به حذف‌شان می‌دهد.

فارس: به نظر می رسد باشگاه های ما به جز اینکه فقط امکانات و سخت‌افزار و نرم افزار و دانش مدیریت دارند حتی در امر کپی کاری و ترجمه هم با مشکلات اساسی روبه رو هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =