خانواده

استاد حوزه و دانشگاه؛ پژوهشگر مطالعات خانواده، ورود غیرمتخصصین به عرصه سیاستگذاری خانواده محوری را یکی از موانع اجرای سیاستهای کلی خانواده توصیف کرد.

به گزارش پیام خانواده  دکترمحمدحسین چاوشیان تاکید کرد، نگاه تک بعدی به خانواده منجر به تقابل با خانواده در سازمانهای دولتی و غیردولتی شده است.

دکتر چاوشیان اظهار کرد: خانواده به عنوان یک رشته علمی ساحتهای مختلفی از جمله روانشناسی، جامعه شناسی، مدیریت، فقه و حقوق، دین، اقتصاد و … را در برمی گیرد و می بایست به طور جامع در نظر گرفته شود. وی ادامه داد: نگاه تک بعدی به خانواده منجر به تقابل با فرهنگ خانواده محوری در عرصه سازمانی شده است.

پژوهشگر مطالعات خانواده گفت: متاسفانه علیرغم ابلاغ سیاستهای کلی خانواده پس از ۶ سال، با این خلاء در سازمانها مواجه هستیم چراکه اساسا پیوست خانواده محوری در سازمانها قابل مشاهده نیست . لذا شرایط کاری منعطف برای زوجین در ادارات موجود نیست و فضای رفاهی متناسب برای خانواده ها تعبیه نشده است.

دکتر چاوشیان افزود: ساعات اداری متعدد و فشرده مانع از حضور کافی والدین در خانواده ها شده و گاهی شاهد نگاه تقابلی با خانواده محوری در سازمانهای دولتی و غیردولتی هستیم.

امیدواریم الگوپردازی صحیح خانواده محور مطابق با ارزشهای دینی و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در ادارات ما نهادینه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =