مواضع هسته‌ای

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران از مواضع هسته‌ای خود در مذاکرات کوتاه نخواهد آمد، گفت: گرفتن تضمین از آمریکا به دلیل عهدشکنی‌های مکرر ضروری است.

به گزارش پیام خانواده  بهروز محبی نجم‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با ۱+۴ که در شهر وین در جریان است، گفت: راهبرد ایالات متحده آمریکا همیشه باجگیری بوده و تلاش می‌کند حداکثر امتیازات را در مذاکرات بگیرد. در حالی که جمهوری اسلامی ایران در هیچ جایگاه ضعف قرار ندارد و خلافی در صنعت هسته‌ای مرتکب نشده و حرکتش کاملا قانونی و در چارچوب ان پی تی(پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای) است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تلاش غرب، قرار دادن جمهوری اسلامی ایران در موضع ضعف برای کسب امتیاز است، افزود: ایران اسلامی هیچ عقب نشینی در مواضع اقتصادی و ملی خود در مذاکرات نخواهد داشت و از خواسته‌های به حق خود هم کوتاه نخواهد آمد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس سیاست کلی جمهوری اسلامی را بهره بردن از فوائد صلح آمیز انرژی هسته‌ای عنوان کرد و گفت: علاقه مندی درونی کشور استقلال در صنعت صلح آمیز هسته‌ای است و برای این هدف شهدای زیادی را تقدیم کرده است. البته جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در انرژی هسته‌ای به مدل نظامی آن هم دست پیدا کند، اما فتوای صریح رهبر معظم انقلاب اجازه ورود به این بخش را نمی‌دهد.

ایران برای صنعت هسته‌ای خودش تعیین تکلیف می‌کند

وی با بیان اینکه آمریکا و غرب باید بداند که جمهوری اسلامی کشوری مستقل است، عنوان کرد: ایران برای این استقلال بیش از ۳۰۰ هزار شهید داده است. از طرفی مجلس یازدهم با ۲۴۸ رای موافق و قاطع، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را تصویب کرد که نشان دهنده اقتدار ایران اسلامی برای تعیین تکلیف کردن مواضع هسته‌ای خودش است.

وی با بیان اینکه رویکرد ایران رفع و در ادامه خنثی سازی تحریم‌هاست، گفت: مسائل داخلی کشور با فرض بر اینکه آمریکا به برجام وفادار نیست و  تحریم‌ها ادامه خواهد داشت، سیاستگذاری و برنامه ریزی می‌شود. به عبارتی راهبرد جمهوری اسلامی ایران متکی به توان داخلی است.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید کرد: غرب بداند که مسیر ایران در انرژی هسته‌ای، ‌ صلح آمیز، عاقلانه، دقیق و مبتنی بر یافته‌های دانشمندان کشور است. البته سازمان انرژی اتمی افزایش سطح غنی سازی تا سطح ۱۹۰ هزار سو را آغاز کرده است و هیچ کشوری نمی‌تواند مانع این حرکت شود.

محبی با بیان اینکه حرکت جمهوری اسلامی ایران در صنعت هسته‌ای طبق ان پی تی است، عنوان کرد: اینکه ایران همه بندهای پروتکل‌های الحاقی را در همه این سال ها رعایت کند ولی طرف مقابل به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نباشند، قطعا از سوی مجلس و مردم ایران پذیرفتنی نیست.

دیپلماسی دولت سیزدهم به برجام و مذاکرات گره نخورده است

محبی با بیان اینکه دولت سیزدهم تمام توان و انرژی خود را در مذاکرات خلاصه نکرده است، خاطرنشان کرد:  دیپلماسی دولت سیزدهم به سمت کشورهای همسایه و سایر کشورها از جمله روسیه و چین است و عضویت ایران در پیمان‌هایی نظیر شانگهای، بریکس و آستانه سبب خواهد شد این کشورها به مرکز ثقل اقتصادی جهان تبدیل شوند. در حالی که غرب در سراشیبی تمدنی قرار دارند و ظلمی که بر بشریت روا داشتند در آینده‌ای نزدیک دامان آنها را خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =