قیر رایگان

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، لایحه تغییر محل تامین منابع قیر رایگان را عامل ایجاد تحولی عظیم در عمران و آبادانی کشور خواند.

به گزارش پیام خانواده علی نیکزاد ثمرین در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به تصویب دو فوریت لایحه تغییر محل تامین منابع قیر رایگان، گفت: کار ارزشمندی که با نظر رئیس جمهور و وزیر نفت در بودجه ۱۴۰۰ انجام گرفت، تصویب تخصیص ۱۵ هزار میلیارد تومان کیوم‌ باتوم بود که در اختیار دستگاه‌های اجرایی مانند راه و شهرسازی، راهداری، نوسازی مدارس، بنیاد مسکن انقلاب، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و بسیج و منابع طبیعی قرار خواهد گرفت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: تا آخر تیرماه بالغ بر ۸ هزار و ۴۹۵ میلیارد تومان قیر تحویل این سازمان‌ها داده شده بود. اخیرا معاون فنی دیوان محاسبات نامه زده و عنوان کرده بود که وزارت نفت باید ۱۵ هزار میلیارد تومان وکیوم باتوم را تا آخر شهریور تحویل دهید.

نیکزاد ثمرین بیان کرد: از طرفی در بودجه ۱۴۰۱ مصوب شده بود که ۱۹ هزار میلیارد تومان وکیوم باتوم از ۱۴.۵ درصد منابع داخلی شرکت ملی نفت اختصاص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: وزیر نفت در جلسه‌ای که در کمیسیون عمران برگزار شد عنوان کرد که انجام این کار، سخت است زیرا منابع آن بین ۳۱ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان است. دولت هم قبول کرد و رئیس جمهور هم لایحه دوفوریت داد که این همزمان با اجرای بند «ب، و، ی» از منابع داخلی به منابع عمومی برود یعنی با استفاده از درآمد ریالی و ارزی، ۱۹ هزار میلیارد تومان وکیوم باتوم را در اختیار دستگاه‌های مذکور قرار گیرد، امروز دوفوریت این لایحه تصویب شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  به عنوان کسی که کار اجرایی انجام داده است می‌خواهم اعلام می کنم، این لایحه تحول بزرگی در روستاها، راه‌های روستایی، مدارس، ‌پایگاه‌های بسیج، نوسازی مدارس و در منابع طبیعی از باب جلوگیری از ریزگردها به عمل می‌آورد.

نیکزاد ثمرین عنوان کرد: این وکیوم باتوم آخرین فرآوری از ماده‌ای به نام نفت است که تبدیل به وکیوم‌وتوم و بعد تبدیل به قیر می‌شود که با توجه به نظر مساعد رئیس جمهور و عدم مخالفت مجلس، مصوب شد و این هفته کلیات و جزئیات آن هم مصوب می‌شود و تحول عظیمی در بحث‌های عمرانی به‌وجود می‌آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =