ارتش

سرتیپ فولادی با اشاره به اینکه شهدای ارتش در غربت هستند و فیلم و مستند کمی از شهدای ارتش ساخته‌شده است گفت: یادواره ۵۶۵ شهید ارتش در قم ۲۳ اردیبهشت در باغ‌موزه دفاع مقدس قم برگزار می‌شود.

به گزارش پیام خانواده    به نقل از قم فردا امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در نشست خبری نخستین آئین گرامی داشت 565 شهید ارتش استان قم که ظهر امروز در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر برگزار شد اظهار داشت: به گفته رهبر معظم انقلاب برگزاری کنگره شهدا یک حسنه است و یک کار عادی نیست و رسانه‌ها در ترویج آثار شهدا نقش برانگیختگی مردم رادارند.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس این است که ملت پای به عرصه گذاشتند و اگر مردم نبودند نیروهای نظامی در پاسخ به این هجمه‌ها موفق نمی‌شدند ارتش ضمن احترام به سایر اقشار یادواره 565 شهید استان را برگزار می‌کند.

فولادی ادامه داد:  جامعه ایثارگری ارتش در دوران دفاع مقدس 3 میلیون نفر بود که 270 هزار نفر پایور و دو میلیون و 640 هزار سرباز از جامعه ارتش در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و بیش از 48 هزار شهید و 217 هزار جانباز و 2678 آزاده تقدیم کرده است.

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش عنوان داشت: قم در ایثار و شهادت شاخص است در قم روستایی است به نام فردو که 500 رزمنده 250 جانباز 5 آزاده و 118 شهید تقدیم کرده که یک افتخار برای قم و کشور است.

وی اضافه کرد: ارتش در قم 565 شهید تقدیم کرده که 77 شهید پایور و 488 شهید سرباز وظیفه بودند در  کل کشور 114 شهید خلبان ارتش داریم که 9 شهید خلبان متعلق به قم است و 53 خلبان ارتشی از کل کشور جاویدالاثر هستند در دوران دفاع مقدس خلبان‌ها به‌اندازه یک لشکر کار آیی داشتند که همگی استخدامی قبل از انقلاب بودند اما با انقلاب بودند.

فولادی تأکید کرد: در اوایل انقلاب هیچ سازمانی مانند ارتش  مورد هدف و هجمه استکبار و طاغوت قرار نگرفت اما ارتش سربلند بیرون آمد شهید قرنی اولین شهید ترور از جامعه ارتش است سیدالاسرای کشور متعلق به ارتش است شهید لشکری که 18 سال اسیر رژیم بعث عراق بود زیرا رژیم بعث عراق می‌خواست از این اسیر ارتشی اعتراف بگیرد تا آغازگر جنگ را ایران معرفی کند اما شهید شکری 18 سال مقاومت کرد

از شهدای ارتش فیلم و مستند زیادی ساخته نشده

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش بیان داشت:  شهید قاسم حمید اولین شهید دفاع مقدس از استان قم است قم 5 شهید ترور ارتشی دارد 2 روحانی ترور 6 شهید در عملیات مرصاد 8 شهید ارتشی از استان قم همراه با شهید چمران بودند، شهید فراشاهی ا شهدای ارتش قم نیز در شمال غرب در دفاع از پادگان سقز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی خاطرنشان کرد: آئین گرامی داشت 565 شهید ارتش قم با همکاری سایر سازمان‌ها در قالب 5 یادواره و یک اجلاسیه برگزار خواهد شد این مراسم روز پنج‌شنبه 22 اردیبهشت با نثار گل به ضریح مطهر حرم حضرت معصومه(س) و حرکت به سمت گلزار شهدای شیخان آغاز خواهد د و یادواره نیز روز جمعه 23 اردیبهشت در باغ‌موزه دفاع مقدس با حضور خانواده شهدا و عموم مردم برگزار خواهد شد.

فولادی افزود: در این مراسم از 5 جلد کتاب ستارگان آسمانی که در خصوص شهدای ارتش قم است رونمایی خواهد شد همچنین سردیس شهید فراشاهی به هم شهرداری قم رونمایی می‌شود سخنران مراسم معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی است در این مراسم از تعدادی از خانواده شهدای ارتش نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در پاسخ به سؤال برنگار قم فردا که چرا در خصوص زندگی شهدای ارتش مستند و فیلم ساخته نمی‌شود ؟ گفت: این از غریبی شهدای ارتش است زیرا در دوران جنگ در همه شهرها ازجمله قم ارتش یگان نظامی نداشت به همین خاطر محل خدمت ارتشیان با محل زندگی آن‌ها متفاوت بود از طرفی خود ارتش نمی‌تواند متولی ساخت فیلم و مستند باشد البته در این زمینه با هنرمندان و فیلم‌سازان آماده همکاری هستیم سناریوها و سوژه‌های زایادی وجود دارد که می‌تواند برای ساخت مستند و فیلم از شهدای ارتش جذاب باشد البته چند فیلم از زندگی شهدای شاخص ارتش در حال ساخت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =