کد خبر: 6618
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۳
باب منندز

قانونگذار ارشد آمریکایی با ابراز بدبینی نسبت به توافق با ایران گفت، به توافق نرسیدن ، بهتر از یک توافق بد است

به گزارش پیام خانواده  سناتور «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران ابراز تردید کرد که مذاکرات جاری با ایران به توافقی قابل اجرا منجر شود.

به نوشته وبگاه «پولیتیکو» منندز در یک برنامه تلویزیونی گفت: «من می‌خواهم دولت آمریکا بفهمد که توافق نرسیدن با ایران، بهتر ازیک توافق بد است.»

این قانونگذار آمریکایی افزود  که  در مورد مذاکرات فعلی مشکوک است، زیرا آنقدر طول کشیده که برخی از مفاد توافق اولیه، معروف به  برجام، به هر حال در شرف پایان بوده و برخی دیگر به آن نقطه نزدیک می شدند.

منندز گفت که جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای ضروری است و باید گسترش تسلیحات و موشک‌های ایران را متوقف کرد.

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند ماه پیش دچار وقفه شد. دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف را به کند کردن روند مذاکرات و ایجاد مانع بر سر راه آن متهم کند. یکی از دلایل عدم انجام اقدامات لازم از سوی طرف‌های آمریکایی در مذاکرات وین مخالفت‌های نماینده‌های کنگره با سیاست‌های دولت بایدن در خصوص برجام بوده است.

یکی از انتقادات این گروه از قانونگذاران آمریکایی این است که برجام به همه حوزه‌های اختلاف آمریکا با ایران از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران نمی‌پردازد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش در یک گفت‌وگوی تلفنی با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد که لازم است دولت بایدن شجاعت اصلاح مسیر غلط کاخ سفید در دولت قبل را داشته باشد.

او تاکید کرد در تمایل ایران برای رسیدن به یک توافق خوب و قوی شکی وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =