پزشک

رئیس‌جمهور در بندرعباس تصریح کرد: کنار دریا و تشنه و کنار صنایع و فقر اصلا با هم نمی‌خواند و در کنار این درآمد عظیم، باید فقر مطلق در گام‌های ابتدایی ریشه‌کن شود.

به گزارش پیام خانواده،  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور عصر امروز در چهاردهمین سفر استانی خود به استان هرمزگان در دیدار با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مردم شهر بندرعباس اظهار داشت: سخنان بیان شده در جلسه را با دقت گوش کردم و نکات و دغدغه‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: هرمزگان ذخایر بسیاری دارد. دریا، معادن، صنایع، زمینه رشد و پیشرفت بسیار و نیروی انسانی کارآمد که 1200 شهید این استان نشانه صدق آن هستند. ایثارگران و آزادگان و سردارانش مایه افتحارند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: وحدت شیعه و سنی همواره در این استان زبان‌زد بوده و وحدت و انسجام این‌چنینی را باید قدر دانست.

رئیسی تصریح کرد: غواصان و شهدایی که نام‌آور شدند و نقشی که در عملیات‌های مختلف ایفا کردند و ایستادگی‌هایی که در برابر نیروهای آمریکایی و غاصبان و حضور سلحشورانه سپاه، نیروهای مسلح و بسیج که صیانت از این سرزمین می‌کنند و مردمی که پشتوانه این امنیت و اقتدار بوده، همه سرمایه هستند

وی گفت: باید به این سؤوال پاسخ داده شود و پژوهشگران و اتاق‌های فکری که در زمینه علل فقر استان با وجود این همه ظرفیت، بررسی کنند و ما آماده‌ایم تا بررسی‌های آنان را بکار بگیریم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه حتما مدیر بومی مقدم است بر مدیر غیر بومی، افزود: قطعا جوانان تحصیل‌کرده بومی باید بکار گرفته شوند و وقتی ما نیرویی داریم که می‌تواند توان خود را به میدان بیاورد این تقدم بر او وجود دارد و ما در شورای اداری استان امشب در این زمینه تصمیم خواهیم گرفت.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان ساخت: سواحل مکران را با ساز و کار قوی در بالاترین سطح و در بالاسر، تمام وزارتخانه‌ها برای تقویت اقتصاد گردشگری و اقتصاد دریا را به فعلیت برسانند و مواهب آن نه فقط برای ایران اسلامی بلکه برای منطقه مؤثر است.

وی ادامه داد: درصدی از درآمد صنایع استان باید به استان اختصاص یابد و این حتمی است و پاره‌ای از کمبودها باید توسط این کار برطرف شود.

رئیس‌جمهور افزود: یک نوآوری در بودجه سال آینده، تاسیس صندوق پیشرفت در هر استان است که یک تنخواهی دولت می‌دهد ولی درآمدهای استان بخشی از آن در این صندوق واریز می‌شود و درآمدهایی همچون مازاد درآمدهای مالیاتی، حقوق مالکانه معادن، فروش اموال مازاد در همین صندوق واریز می‌شود تا هم در اشتغال و هم در حل بحران‌ها به کمک بیاید.

رئیسی عنوان داشت: بازار تبادلات مرزی برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه صورت بگیرد و استاندار در این زمینه پیگیری کند تا استان‌های ما با استان‌های کشورهای همجوار وارد گفت‌وگو شود، به‌نحوی که صادرات شتاب بگیرد.

وی تصریح کرد: در بندر شهید رجایی دیدم محصولاتی به‌صورت خام در حال صادرات است و ما با این شکل از صادرات موافق نیستیم بلکه باید با تقویت صنایع پایین‌دستی، محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر صادر شود و برداشتن یک گام روی یک محصول و صادرات آن که برخی آقایان می‌گویند پذیرفته نیست.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مشکلِ در حوزه عدم بکارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید به‌طور دقیق توسط استاندار بررسی شود، افزود: مشکل اصلی در عدم بکارگیری نیروهاست و الا به نظرم ظرفیت کنونی دانشگاه‌های استان بالاست.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مسئله‌محوری را جدی بگیرید و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات را ارائه کنید، گفت: نسبت به کمبود پزشک و کمبود مراکز درمانی بررسی‌هایی شده و امشب مصوباتی خواهیم داشت و به هیچ عنوان مرگ ناشی از نبود پزشک و دسترسی به درمان اصلا قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: تاکید می‌کنم به توزیع عادلانه پزشک و خدمات پزشکی در کشور تا همه در همه جا به این خدمات دسترسی داشته باشند.

رئیس‌جمهور افزود: نقطه نظرات خود در آمایش سرزمینی را ارائه کنید و ما در بودجه سال آینده به این مهم توجه کرده‌ایم و اگر اصلاحاتی نیاز است، حتما به دولت منتقل کنید.

رئیسی عنوان داشت: ایجاد امکان نگهداری مناسب کودکان و ایجاد مهد کودک در سازمان‌ها و دستگاه‌ها ضروری است و در طرح حمایت از خانواده‌ها نیز دیده شده است.

وی گفت: بسیاری خانواده‌ها را می‌دانم که مناعت طبع دارند و از حمایت دستگاه‌ها پرهیز دارند و دولت نسبت به همه اینها وظیفه دارد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: قاچاق مانع تولید است و امروز در هرمزگان، قاچاق کالا هیچ تناسبی با تولید ندارد و قاچاق تولید را  زمین‌گیر می‌کند.

رئیسی گفت: ته‌لنجی باید ساماندهی شود تا لنج‌دار بداند که چه کالایی، چگونه و بر چه اساسی و بر اساس چه نیازی می‌تواند بیاورد و ما در زمینه کوله‌بری هم همین حرف را داریم.

وی افزود: کشورهای همسایه اگر نیازی به سوخت دارند، رسما پیگیری شود و حرف ما ایجاد انضباط مالی در کشور است.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: اینجا اقتصاد دریا و وسعت وسیع ساحل داریم اما سهم ما در اقتصاد دریا چقدر است؟ برخی کشورها سهم اقتصاد دریا تا ۵۰درصد است اما ما باید در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم.

رئیسی افزود: در گردشگری سلامت، گردشگری آب و هوایی، گردشگری صنعتی و تولید خدمات می‌توان گام‌های بزرگی برداشت.

وی ادامه داد: کنار دریا و تشنه و کنار صنایع و فقر اصلا با هم نمی‌خواند و در کنار این درآمد عظیم، باید فقر مطلق در گام‌های ابتدایی ریشه‌کن شود.

رئیس‌جمهور گفت: بسیج کارهای خوبی در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده انجام داده و باید این خدمات را بیشتر کرد و نیاز است همه در این حوزه پای کار بیاییم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =