قاسم سلیمانی

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ با تشریح برنامه‌های دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیلمانی گفت: سیزدهم دی ماه که روز شهادت حاج قاسم است، مراسم بزرگ سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مصلای تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش پیام خانواده سردار حسن حسن‌زاده روز دوشنبه در نشست خبری با تشریح برنامه‌های بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ستاد بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سه ماه است که در تهران تشکیل شده و برای امسال مراسم ویژه‌ای برنامه‌ریزی شده است.  

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ با اشاره به همزمانی سالگرد شهادت حاج قاسم با ایام فاطمیه افزود: برای بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه هایی برای ۱۰ روز در نظر گرفته شده است.

حسن‌زاده تصریح کرد: دهم دی ماه همایش بزرگ یاران حاج قاسم سلیمانی با شرکت پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در حسینه فاطمه الزهرا سپاه تهران برگزار خواهد شد. یازدهم دی ماه همایش دختران حاج قاسم در مجموعه ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار می‌شود و دوازدهم دی ماه مراسم بزرگداشت اصناف و بازاریان را در مسجد امام خمینی(ره) داریم. همچنین کنگره مقاومت با عنوان مرد میدان با شرکت شاعران در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گفته فرمانده سپاه محمد رسول‌الله روز دوشنبه سیزدهم دی ماه با حضور همه آحاد مردم مراسم گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم در مصلای تهران برگزار می‌شود. همچنین در این روز مراسم مهمترین و اصلی‌ترین مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سردار دل‌ها از ساعت ۱۴ آغاز می‌شود.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: چهاردهم دی ماه همایش کارمند تراز حاج قاسم سلیمانی با حضور مسئولان در سالن اجلاس سران و روز ۱۵ دی اجتماع بزرگ کارگران در حرم امام خمینی(ره) برگزار می‌شود که کارگران در این مراسم با حاج قاسم سلیمانی پیمان می‌بندند.

حسن‌زاده افزود: در روز پنجشنبه ۱۶ دی مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها تشیع پیکر ۱۵۰ شهید گمنام در تهران را خواهیم داشت و روز جمعه مصادف با سالروز موشک باران پایگاه آمریکا در حاشیه نماز جمعه تهران نمایشگاهی از توانمندی‌های موشکی کشور برگزار می‌شود.  

وی ادامه داد: بیستم دی ماه به عنوان آخرین روز از ده روز بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مراسم تجلیل و تکریم از دست‌اندرکاران طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در ادامه گفت: شهرداری تهران از فضاسازی محیطی تا برپایی گالری‌های خیابانی برای نمایش حضور ملت در مراسم بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی را  در برنامه های خود داردو در کنار آن ایستگاه‌های صلواتی و هم جشنواره‌های سرود، سرودهای خیابانی در این ایام برگزار می‌شود.

سردار حسن زاده افزود: یکی از اتفاقات بسیار مهم با نام و یاد سردار دلها، کمک‌های مومنانه و رزمایش‌های مواسات در این ۱۰ روز با کمک بسیج سازندگی تهران، موسسات خیریه و نهادهای امدادرسان و خیرین است. همچنین میز خدمت یکی از تجربیات موفق بسیج اقشار و ادارات در تهران است فعالیت‌های گسترده ای را در دستور کار دارد.

وی از برگزاری بیش از ۱۰۰۰ مراسم بزرگداشت و یادواره حاج قاسم و شهدای مدافع حرم در محلات، مساجد و نقاط متبرکه و حسینه‌ها خبر داد و گفت: علاوه بر این ۱۱۴ مراسم محوری در تهران ستاد بزرگداشت حاج قاسم با سخنرانی مقامات کشوری و لشگری با حضور مردم برگزار می‌کند. 

فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند حاج قاسم یک راه ، یک مدرسه  و یک مکتب است، گفت: مکتب حاج قاسم سلیمانی منطبق بر مکتب انقلاب است. حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته مکتب انقلاب و مکتب امام و رهبری است. مکتب حاج قاسم سلیمانی تبلور مکتب و نهضت عاشورا است. بنابراین اگر از مکتب حاج قاسم سلیمانی صحبت می کنیم در واقع از تمام مولفه های مکتب و نهضت عاشورا و حضرت سیدالشهدا یاد می‌کنیم.

وی گفت: شجاعت، شهامت، رشادت و شهادت او همه یادآور حماسه های حسینی است که ملت با آن عجین هستند. معرفی مکتب حاج قاسم یعنی معرفی مکتب شهدا، مقاومت و مکتب امام (ره) است چرا که حاج قاسم یکی از بهترین شاگردان این مکتب بوده است. چهل سال مجاهدت مستمر و خستگی ناپذیر در مقابله با ظلم و جبهه استکبار است که یکی از برجستگی‌های مکتب حاج قاسم است. 

سردار حسن زاده تاکید کرد: هم در دوران حیات حاج قاسم و هم در دوران شهادت او، یاد حاج قاسم برای دشمنان پشت دشمنان ما را به لرزه درآورده است. او در هر منطقه ای که حضور پیدا می‌کرد بسیاری از طرح‌ها و اقدامات دشمن به هم می ریخت

فرمانده سپاه تهران گفت: نام و یاد حاج قاسم در قلوب همه مردم جهان و مظلومان و جبهه مقاومت و ملت خودمان همواره امیدبخش و آرامش بخش بوده است که این از ویژگی های کسی است که پرورش یافته مکتب اسلام و انقلاب و حضرت سیدالشهدا(ع) است.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی را مردم‌داری عنوان کرد و گفت: حاج قاسم سلیمانی همه مردم و ملت‌ها را دوست داشت. می‌بینیم که در وصیت نامه خود اظهار می‌کند که جان من هزاران بار فدای مردم و ملت‌ها. هدف سردار سلیمانی نجات بشریت بود. او همیشه در سخت ترین صحنه‌ها حضور داشت. 

سردارحسن زاده تاکید کرد: امروز حاج قاسم سلیمانی یک مسیر درخشان و کاملا مشخص را برای همه ما و ملت‌ها روشن کرده که این مسیر را طی کنیم که به تمام اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =