مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی

برای چهلمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی ۲۲ ویژه‌ برنامه امسال در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۱۳ برنامه تخصصی از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش پیام خانواده، حمدباقرخراسانی، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی  در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مورد  هفتمین ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) در سالن جلسات این مجمع عالی برگزار شد به تشریح برنامه های بزرگداشت علامه پرداخت و گفت: مجمع عالی حکمت اسلامی از هفت سال گذشته تاکنون مصادف با ایام ارتحال علامه طباطبایی ویژه‌برنامه‌هایی را برگزار کرده است که این مراسم امسال نیز علاوه بر قم در اصفهان، تهران، تبریز و ملایر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نشست خبری در آستانه چهلمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی برگزار می شود، گفت: ۲۲ ویژه‌ برنامه امسال در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۱۳ برنامه تخصصی از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار خواهد شد و همچنین شش نشست علمی به‌صورت عمومی و سه برنامه عمومی دیگر از جمله برنامه‌های هفتمین بزرگداشت علامه طباطبایی به‌شمار می‌رود.

خراسانی افزود: جمع‌آوری خاطرات شاگردان و مرتبطان علامه طباطبایی اقدامی است که تاکنون انجام نشده است لذا در دستور کار کنگره علمی که از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می‌شود، قرار گرفته است و امیدواریم که بتوانیم این خاطرات شفاهی را به خوبی گردآوری کنیم.

مدیر اجرایی مجمع حکمت اسلامی با اشاره به برگزاری دوازدهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی با سخنرانی آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی در ۲۶ آبان‌ماه، گفت: برنامه روز جهانی فلسفه یکی دیگر از برنامه‌های گرامیداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی است که در روزهای ۲۷ و ۲۸ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

خراسانی با اشاره به برگزاری ۹۰ برنامه از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی ویژه علامه طباطبایی گفت: مجموعه برنامه‌های مجمع عالی حکمت اسلامی در قالب یادنامه‌های علمی علامه طباطبایی هر ساله منتشر می‌شود که تاکنون پنج یادنامه منتشر شده است و جلد ششم در حال آماده‌سازی برای انتشار است.

وی به وجه تمایز برنامه‌های تخصصی بزرگداشت علامه طباطبایی امسال نسبت به سال‌های گذشته خاطرنشان ساخت: امسال سه برنامه تخصصی برگزار خواهد شد؛ اولین برنامه روز ۲۴ آبان‌ماه از ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰ با حضور جمعی از اساتید و سخنرانی آیت‌الله اعرافی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

خراسانی با بیان اینکه برای برگزاری ویژه‌برنامه‌ها هیچ هزینه مازاد بر ظرفیت مجمع عالی حکمت اسلامی به مجموعه تحمیل نمی‌شود،  اظهار کرد: اصل توجه به فضای اقتصادی جامعه در برگزاری ویژه‌برنامه‌ها مورد توجه ماست، لذا کنگره‌ها و نشست‌های علمی با کمترین هزینه برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر لزوم آسان سازی مباحث حکمت برای عموم مردم و جوانان به تشکیل هشت گروه فلسفه از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل گروه‌های فلسفه، آسان‌سازی و فهم مباحث سنگین فلسفه و ارائه مباحث فلسفی با زبانی ساده برای سایر اقشار جامعه است و این کار آغاز شده است.

خراسانی با بیان اینکه برنامه‌های علمی کنگره علامه طباطبایی در سطح عمومی و تخصصی برای معرفی ابعاد شخصیتی علامه طباطبایی در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد، افزود: برگزاری کنگره علمی علامه طباطبایی تا پایان سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.

خراسانی با بیان اینکه درسنامه های مختلفی از سوی این مجمع عالی منتشر شده است تاکید کرد: چهاردهمین درسنامه مجمع عالی حکمت اسلامی منتشر شده است.

وی در پایان گفت: مجمع عالی حکمت اسلامی به‌مناسبت چهلمین سالگرد شهید مطهری نیز ویژه‌برنامه‌هایی تدارک دیده بود که مجموعه برنامه‌ها در قالب یادنامه استاد مطهری منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =