همسر

پیام خانواده- خیلی از زن و شوهرها هنوز تصور می کنند که عشق ورزیدن چون دوران گذشته با یک «وستت دارم» و کادو خریدن است، در حالیکه دنیای امروز موارد متفاوتی از ابراز عشق را می طلبد تا رابطه عاطفی مستحکم تر شود.

به گزارش پیام خانواده، بیشتر ما شیوه های سنتی و مرسوم دوست داشتن و عشق ورزیدن مثل ابراز کلامی، هدیه خریدن، وقت گذراندن دو نفره و راه هایی از این دست را می دانیم اما نکات عمیق تری نیز در زمینه عشق ورزیدن با کیفیت تر وجود دارد . دنیای امروز، کیفیت متفاوتی از عشق ورزیدن را هم می طلبد چرا که از از این طرق می توان رابطه عاطفی مستحکم تری پیدا کرد.

شاید جالب باشد که بدانید حتی مشاجرات شما هم می توانید با رعایت بعضی نکات عشق مستحکم  تر باشد. نه اینکه با هر بحث و مشکلی از هم دور شوید بلکه همین قهر و آشتی های ساده هم عشق و علاقه شما را چندین برابر کند.

در این گزارش به چند قانون مهم در روابط عاشقانه اشاه می کنیم که به شما کمک خواهد کرد با شریک زندگی تان ارتباط بهتر و عاشقانه تری داشته باشید چرا که مسیر دوست داشتن و عشق ورزیدن دو طرفه است و در این زمینه همیشه زن و مرد می بایست خود را به روز کنند.

چگونه بهتر به همسرمان عشق بورزیم؟/مواردی که عشق و علاقه ما را بیشتر می کند

1-توهین، خشونت کلامی و فریاد زدن را ممنوع کنید

از بین رفتن حرمت ها در روابط، بیشتر از آن چیزی که تصور می کنید بر کاهش کیفت عشق اثرگذار است. 

تصور کنید بحثی بین شما و همسرتان شده و شما در این بحث مقصر هستید و شریک زندگی شما خیلی از شما عصانی است اما آرامشش را حفظ می کند  و هیچ احساس بدی در کلام و لحن او به شما منتقل نمی شود، فریاد نمی کشد، توهین نمی کند و شما عمیقا ارزشمند تان را احساس می کنید. قطعا خیلی اهمیت دارد که او بر احساسات و خشم خود کنترل داشته است و شما نیز می بایست همینطور باشید و از فریاد، توهین و خشونت کلامی که بعدها باعث ضربات بیشتر می شود. جلوگیری کنید.

2-وسط بحث و مشاجره، به طور ناگهانی فرار نکنید

گاهی بحث کردن سخت اما ممکن است و شما نیاز به زمان دارید و نمی خواهید در همان لحظه حرف بزنید ولی همیشه قبل از اینکه بحث را متوقتا ببندید به شریک زندگی تان توضیح بدهید که مجدد به بحث بر می گردید.

به جای اینکه اینطور مواقع بگویید: «حوصله ندارم راجع بهش حرف بزنم، ولم کن، این موضوع ارزش بحث ندارد، دیگه نشونم صحبتشو کردی» ، 

بگویید: الان ناراحت و عصبانی هستم، خسته ام در نتیجه لطفا بیا فردا صبح که کمتر عصبانی بودیم دربارش صحت کنیم، حتما حلش می کنیم. 

این جمله آبی روی آتش ناراحتی شما خواهد شد.

3-عشق و مراقبت خود را در حین مشاجره نسبت به همدیگر ابرا ز کنید

شاید الان برایتان خنده دار باشد، این حرف اما دقیقا وسط مشاجره می توانید علاقه تان را نشانن دهید. یادآوری این موضوع که فارغ از اختلاف نظرها، خشم و ناراحتی همدیگر را دوست دارید و اهمیت برای هم قائل هستید باعث می شود که ارزشمندی رابطه برایتان برجسته شود.

به جای اینکه با ناراحتی بگویید: «وقتی اینجوری حرف می زنی، حالمو بهم می زنی، برات متاسفم شعور نداری!» بگویید: من خیلی دوستت دارم، ولی این حرفی که می زنی خیلی ناراحتم کرده، نیاز دار م الان یکم تنها باشم اما امیدوارم به حرفت فکر کنی چون خیلی برام مهم است که بدانم چی باعث شده آنقدر حالت بد بشه که با من اینجوری صحبت کنی.

چگونه بهتر به همسرمان عشق بورزیم؟/مواردی که عشق و علاقه ما را بیشتر می کند

4-احساسات همسرتان دقیقا به اندازه احساسات شما دارای اهمیت است

با یاداوری این قانون ساده در بین مشاجرات می توانید موضوع را از دریچه دید همسرتان ببینید. به خودتان یادآوری کنید که هر دو در قبال احساسات هم مسئول هستید، هر دو نیاز به شنیده شدن دارید و فقط شما و احساساتتان مرکزیت رابطه یا بحث نیست.

به جای اینکه بگویید: «برام مهم نیست، تو چی فکر می کنی»، بگویید: «من ناراحت شدم ولی می خوام بدونم تو حست چیه، چی شد که آنقدر حرف من عصبانیت کرد؟

5-هیچوقت همدیگر را تهدید به رفتن نکنید

تهدید به رفتن، فضای رابطه را سرشار از اضطراب می کند. حتی اگر بعد از مشاجره موضوع حل شود اما آن احساس بد ترس و اضطراب به هر دو طرف صدمه های جدی وارد می کند. حتی اگر شما قصد اتمام رابطه را هم دارید باید درباره اش صحبت کنید و با تهدید کردن طرف مقابل را در حالت آزار روانی قرار ندهید.

به جای اینکه بگویید: من آخر ولت می کنم یه روز از این خونه می رم یه روز برای همیشه ترکت می کنم، بگویید: شرایط اخیر رابطه من را اذیت می کند اخیرا احساس خوشحالی نمیکنم و به نظرم باید دربارش جدی صحبت کنیم.

چگونه بهتر به همسرمان عشق بورزیم؟/مواردی که عشق و علاقه ما را بیشتر می کند

6-بحث قبل از شنیده شدن دو طرف، نباید تمام شود

تصور کنید شما و شریک زندگی تان درباره یک سفر اختلاف نظر دارید شما ترجیح می دهید دوتایی باشید ولی او دوست دارد سفر دسته جمعی برود. حال چاره چیست؟

به جای اینکه با ناراحتی بگویید: اینجوری من اصلا نمیام، خودت برو اگه نظر م برات مهم بود اصلا این پیشنهادو نمی دادی، بگویید: من دوست دارم دوتایی بریم چون مدتهاست تنها نبودیم، تو چرا اصرار داری دسته جمعی باشیم؟ می فهمم که مامانت اینا  اخیرا خیلی خونه بودن و سفر براشون خوبه اما نظرت چیه چون الان خودمون خیلی خسته ایم این سفر را خودمون بریم و سفر بعدی را دسته جمعی بریم و این موضوعو براشون توضیح بدیم؟

رعایت این نکات ساده شاید خیلی پیش پا افتاده و راحت به نظر برسد اما اگر هر یک از ما به عمق آن توجه کنیم، می توانیم مطمئن شویم که در خیلی بحث هایمان این موارد را رعایت نکرده ایم که کار به جاهای باریک کشیده به ویژه کسانی که کارشان به جدایی و طلاق عاطفی رسیده است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =