کد خبر: 4019
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۲
احمد جبریل

پیام خانواده - دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توازن قوا به سود آرمان فلسطین تغییر کرد.

به گزارش پیام خانواده، احمد جبریل جمعه شب در گفت و گویی افزود: پیروزی های اخیر فلسطین و محور مقاومت از برکات انقلاب اسلامی و حمایت ها و پشتیبانی های آن از امت اسلامی و در راس آن آرمان فلسطین است.

وی گفت: اصول سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال فلسطین در اشکال مختلف متبلور شده است که یکی از ابعاد آن روز قدس است که نشان دهنده، دورنگری و بصیرت نافذ امام خمینی(ره) است.

جبریل اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران و همه مسئولان آن در همه سطوح، راهی که امام خمینی ترسیم کرده است را ادامه داده اند.

عادی سازی روابط با دشمن

وی بیان کرد: مصائب فلسطین به خاطر تفرقه اعراب و ایستادن برخی ازبخش های امت اسلامی درکنار دشمنان خود و تکیه بر سیاست های غربی و آمریکایی به طول انجامید.

دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل افزود: این حاکمان دنباله رو، چیزی از اراده آزاد سیاسی ندارند و این رژیم های مستبد، برای حفظ تاج و تخت و سلطنت خود در جهت منافع دشمنان امت اسلامی انجام وظیفه می کنند.

جبریل تصریح کرد: اما این اقدامات، نتواسته است اراده ملت فلسطین را در طول بیش از ۷۰ سال درهم بشکند یا تضعیف کند.

وی بیان کرد: ملت فلسطین در همه این سال ها هویت ملی، عربی و اسلامی خود را تقویت کرده است و در این راه خون های گرانبهایی را تقدیم کرده است و همچنان برغم همه دشمنی هایی که روز به روز متنوع تر می شود و شیوه های سیاسی و نظامی آن تغییر می کند، در این راه فداکاری می کند.

جبریل گفت: این دشمنی ها و توطئه ها به خطرناکترین مراحل خود رسیده است که هدف از آن ایجاد نا امیدی و سرخوردگی در ملت فلسطین و ایجاد تردید در عادلانه بودن این اعتقاد و آرمان است.

وی اظهار کرد: عادی سازی روابط با رژیم شهیونیستی و حتی ائتلاف با آن آخرین نمونه و شیوه دشمنی با آرمان فلسطین است.

دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین گفت: کسانی که برای عادی سازی روابط به سوی دشمن صهیونیستی شتافتند هیچ زمانی در کنار فلسطین نبودند و هیچ کمکی به مبارزان راه آزادی فلسطین نکردند بلکه گاهی اموالی را آن هم برای پیشبرد اندیشه ها و ایده های اربابان خود هزینه می کردند، این حاکمان باری را از دوش فلسطین برنداشتند بلکه سربار این ملت بوده اند و از پشت به فلسطین و آرمان فلسطین خنجر زده اند.

جبریل اضافه کرد: آرمان فلسطین فرصت های گرانبهایی را در جهان عرب به خاطر این حاکمان خائن از دست داده است زیرا پایتخت های آن ها به جای اینکه عمق راهبردی مبارزه و جهاد ما باشد به پایگاه های توطئه علیه فلسطین تبدیل شده است تا جایی که کار آن ها به جایی رسیده است در سالروز اشغال و آغاز بیچارگی ملت فلسطین با دشمن فلسطین جشن می گیرند.

سازش کاران شکست می خورند

وی گفت: دستاوردهای مقاومت را نمی توان با دستاوردهای مذاکرات مقایسه کرد زیرا این مقاومت است که در مقابل تلاش ها برای یهودی سازی، عادی سازی روابط و محاصره ایستاده است.

جبریل افزود: مقاومت توانست توطئه های صهیونیستی درمنطقه که اوج آن جنگ مستقیم با محور مقاومت از طریق تجاوز مستقیم به لبنان، حمله به غزه و جنگ جهانی با سوریه را به شکست بکشاند و هدف از همه این اقدامات، نابودی محور مقاومت گسترش یافته از تهران تا فلسطین بود.

وی اظهارکرد: بی تردید هرکس که برای دستیابی به راه حل سیاسی با رژیم صهیونیستی در مسیر مذاکرات گام بردارد، شکست خواهد خورد و نمی توانند با هیچ شیوه ای، تجربه های ناکام خود را توجیه کنند.

دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل اضافه کرد: سازشکاران، آرمان فلسطین را با خطر نابودی روبرو کردند و درها را برای همه کسانی که به دنبال خلاص شدن از موضوع فلسطین به منظور برقراری روابط با رژیم صهیونیستی بودند گشودند.

جبریل افزود: برخی از حاکمان عرب به دنبال بهانه برای برقراری روابط با دشمن صهیونیستی بودند و پس از این مذاکرات، بهانه لازم را برای این کار به دست آورده و اعلام کردند که ما نمی توانیم از فلسطینی ها فلسطینی تر باشیم.

وی بیان کرد: فلسطینی کسی است که می جنگد و با سنگ و چاقو در مقابل دشمن مقاومت می کند زیرا ایمان دارد که آزادی فلسطین درگرو مقاومت است هرچند که این مبارزه طولانی باشد.

سرزمین فلسطین قابل چشم پوشی نیست

جبریل گفت: بسیار تاسف آور است که برخی در فلسطین و خارج از آن دست دوستی به سوی رژیم صهیونیستی دراز و روابطش با این دشمن را عادی کند مانند آنچه در اسلو اتفاق افتاد.

وی افزود: پیمان اسلو حقوق تاریخی فلسطینیان را پایمال کرد و از تشکیل کشور فلسطینی که از کم ترین و ابتدایی ترین مولفه های حاکمیتی برخوردار نیست سخن می گوید.

دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل بیان کرد: ما چنین چیزی را نمی پذیریم زیرا سرزمین مقدس  فلسطین قابل تقسیم نیست و حتی از یک ذره خاک آن چشم پوشی نمی کنیم.

جبریل افزود: سازشکاران اسلو در حق ملت و آرمان فلسطین جنایت کردند و خدمتی به صهیونیست ها کردند که تندروترین اندیشه پردازان صهیونیست آن را در خواب هم نمی دیدند.


برای بازسازی سازمان آزادیبخش فلسطین تلاش کنیم

وی پیرامون انتخابات در فلسطین نیز گفت: سخن گفتن از هر انتخاباتی درسایه اشغالگران و زیر سقف پیمان اسلو، ادامه مسیر مذاکرات سازشکارانه با دشمن و همراهی با درخواست های خارجی است که برای ایجاد یک طرف مقبول از سوی غربی ها به منظور تضمین امنیت رژیم صهیونیستی تلاش می کنند.

جبریل افزود: آن ها در قبال این خدمت، اجازه ایجاد یک حکومت و تشکیلات صوری خواهند داشت که بخش کوچکی از فلسطین را با دخالت جامعه جهانی و موافقت منت آمیز رژیم صهیونیستی تحویل بگیرند.

وی تصریح کرد: برای مقابله با چنین فاجعه ای، نیازمند بازسازی سازمان آزادیبخش فلسطین براساس اصول مقاومت ملی و ائتلاف صادقانه با محور مقاومت هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =